خبرگزاری کار ایران

رییس گروه بیماری‌های حیات وحش:

پلنگ مجروح ایلام علی‌رغم تلاش تیم دامپزشکی به دلیل شدت جراحات تلف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۲۰۳

رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن پلنگ مجروح ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، «سیامک مسعودی»، رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پلنگ آسیب دیده ایلام در روز شنبه برای انجام اقدامات دامپزشکی به تهران و بلافاصله همان روز به بیمارستان دامپزشکی تهران منتقل شد و ضمن بیهوشی توسط دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست، بررسی‌های تشخیصی لازم از جمله رادیولوژی واقدامات آزمایشگاهی به عمل آمد.

مسعودی اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که استخوان‌های بازوی هر دو دست دارای شکستگی‌های متعدد بوده و براساس نظر رادیولوژیست این ضایعات می‌تواند حداقل مربوط به یک هفته تا ده روز قبل باشد.

وی تصریح کرد: سایر ضایعات در معاینات اولیه شامل پارگی عمیق  زبان ، زخم عمیق و عفونی در کف پای چپ و همچنین زخم باز عفونی در دست راست تشخیص داده شد.

سیامک مسعودی گفت: در روز یکشنبه ۲۶ دی ماه این پلنگ برای تکمیل اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی مجددا به بیمارستان دامپزشکی تهران انتقال یافت و پیش از انجام بیهوشی وهر گونه اقدام درمانی ، به دنبال ایست قلبی و تنفسی حیوان تلف شد.

رییس گروه بیماری های دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش اظهار داشت:متاسفانه انجام حدود۳۰ دقیقه عملیات احیا، نتیجه بخش نبود.برای تشخیص علت مرگ، کالبد شکافی ونمونه برداری صورت گرفته و منتظر نتیجه پاتولوژی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز