خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

آموزش و پرورش در پی خلق «ایده‌های تحولی» در مدارس است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۱۰

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که ما به دنبال کار جهادی هستیم، گفت: تحولاتی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده که هدف نهایی آن رساندن ایده‌های تحولی به مدارس است.

به گزارش ایلنا، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و جمعی از فرهنگیان در خانه معلم همدان برگزار شد.

در ابتدای این آیین، حمید طریفی حسینی؛ با بیان این که ما به دنبال کار جهادی هستیم، اظهار کرد: تحولاتی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده که هدف نهایی آن رساندن ایده‌های تحولی به مدارس است.

طریفی حسینی با اشاره به اولویت‌های آموزش و پرورش، گفت: مردمی‌سازی، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای آموزش و پرورش، مشارکت و نقش‌آفرینی، در نظر گرفتن مناطق روستایی و حاشیه‌ای، در دستور کار قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جوان گرایی، توجه به شأن معلمان و مشارکت نخبگان در آموزش و پرورش از جمله این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر این که به لحاظ شاخص‌های مختلف، در استان همدان مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید به اصل کیفیت بخشی در دستگاه تعلیم و تربیت توجه ویژه شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با قدردانی از پورداوود مدیرکل سابق، ابراز امیدواری کرد: با کمک همگان به «نقوی»، امیدواریم آموزش و پرورش استان، به اهداف خود در زمینه‌های مختلف برسد.

در ادامه این مراسم، محمود نقوی؛ سرپرست اداره کل آموزش و پرورش همدان، با بیان این که در ۴۰سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

نقوی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را از دغدغه‌های مهم خواند و تصریح کرد: تفکری که برای آموزش و پرورش داریم باید یک تفکر درست باشد.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش استان همدان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی سرعت حرکت رو به جلو در آموزش و پرورش استان افزایش یابد.

همچنین در پایان این مراسم محمد پورداوود، با بیان این که رویکرد ما در دستگاه تعلیم وتربیت استان کار با برنامه، بر مبنای سند تحول بنیادین بوده است، اظهار کرد: تمامی توفیقات با کار تیمی حاصل شده است.

پور داوود معلم را رکن رکین و مهم‌ترین عنصر تعلیم و تربیت، عناصر فکور و تحول آفرین و باغبانان بوستان دانش خواند و افزود: معلمان، در زیست بوم جدید متأثر از کرونا با سعی بلیغ و جهد جهید خویش اجازه وقفه تحصیلی ندادند و کلمه «کارستان» را معنا بخشیدند.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم با نهضت روابط انسانی برگرفته از آیات قرآن کریم و سیره ائمه (علیهم السلام) معلم را بر صدر بنشانیم و قدرش را بدانیم و پس از دریافت این موضوع معلمان خود به میدان کمک آمدند و فاصله بین صف و ستاد کم و کمتر و سرمایه اجتماعی ما بیشتر و بیشتر شد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان عنصر دوم مهم تعلیم و تربیت را «دانش آموز» خواند و گفت: تلاش شد بر اساس ساحت‌های ششگانه تربیت ارتقای علمی و دینی آنان در صدر قرار گیرد و بسان اساتید خود در مسابقات مختلف علمی، المپیادها، مسابقات قرآنی خوش بدرخشند و رتبه ۴در رشته علوم انسانی بعد از ۱۰ سال یکی از نمونه‌های این مهم بود.

پورداوود با تأکید بر «اهمیت محتوا» به عنوان عنصر سوم، خاطرنشان کرد: در عصر کرونا با تدارک یک استودیوی ویژه ساخت برنامه‌های همکاران در تمام دوره‌های تحصیلی بر اهمیت محتوا تلاش کردیم.

وی با اشاره به برخی از موفقیت‌های آموزش و پرورش استان همدان، خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر کشوری در حوزه نماز و تقدیر از مدیرکل در اجلاس سراسری بیست و هشتم نماز، کسب رتبه برتر استانی در حوزه نماز مدارس برای دو سال متوالی، کسب رتبه برتر کشوری از سوی شورای آموزش و پرورش استان همدان، پوشش ۹۵ درصدی سوادآموزی (بالاتر از میانگین کشوری)، کسب رتبه استان برتر در جشنواره شهید رجایی و معرفی مدیرکل به عنوان مدیر شایسته، پوشش دانش آموزان در فضای شاد بیش از ۸۰ درصد، اجرای برنامه سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان به صورت ۱۰۰ درصدی، توسعه مراکز اختلالات یادگیری به ۱۹ مرکز، شناسایی و جذب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، تحقق پوشش تحصیلی ۹۸.۴۶ درصدی دوره ابتدایی که افزایش یک و یک صدم درصدی نسبت به میانگین کشوری است، کیفیت بخشی به آموزش کلاس‌های چند پایه به ویژه در روستا ها، ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش در مدارس روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد، ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورش، کسب ۵ رتبه اول کشوری ۷ رتبه دوم کشوری و ۶ رتبه سوم کشوری در جشنواره‌های علمی-پژوهی پژوهش سراهای دانش آموزی، افزایش پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه به ۹۴.۳۸ درصد کاهش نرخ ترک تحصیل در دوره اول متوسطه به ۴.۷۸ درصد ازجمله این موفقیت‌ها بوده است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان در پایان گفت: تلاش کردیم یک سبک جدید با رویکرد تعلیم و تربیت درآموزش و پرورش استان غالب شود و اجازه دخالت به هیچ حزب، جناح و گروهی داده نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز