خبرگزاری کار ایران

وحیدی:

برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تدابیر علمی و راهبردی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۵۴

وزیر کشور با بیان اینکه امروز نیازمند رویکرد جهادی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در کشور هستیم؛ تصریح کرد: برای حل چالش های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی نیازمند اتخاذ روش های علمی و راهبردی هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام با اشاره به ظرفیت بالای اندیشه های اسلامی در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: مساله آسیب های اجتماعی از جمله مهم ترین و فوری ترین موضوعات کشور است و باید در این خصوص تدبیری علمی و راهبردی اندیشیده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه، آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد دقیق علمی و پژوهشی است؛ تصریح کرد: آسیب های اجتماعی از یک طرف جغرافیا پایه است و هر منطقه ای متاثر از محیط فرهنگی و زیستی اش با این چالش مواجه است و در عین حال مساله ای ملی و حتی جهانی است و به صورت کلان هم مطرح است.

وی در این خصوص گفت: برای همین باید ضمن توجه به ظرافت های محیطی این چالش در کشور، باید رویکرد ملی و واحد برای حل این چالش داشته باشیم.

وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه اگر به فوریت به موضوع آسیب های اجتماعی نپردازیم؛ با مرور زمان به پدیده ای مزمن در کشور تبدیل می شود؛ خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که مسائل اجتماعی پایه و مبنای حرکت های بزرگ اقتصادی و سیاسی در کشور است.

وی اضافه کرد: وقتی سخن از وحدت ملی، همبستگی اجتماعی و حتی توسعه و پیشرفت اقتصادی مطرح است؛ زیرساختش حل مسائل اجتماعی است و تا زمانی که انسجام و وحدت داخلی اجتماعی پایدار شکل نگیرد امکان تحقق وحدت ملی و به تبع آن توسعه و پیشرفت ممکن نیست.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرحله چهارم نهضت حضرت امام خمینی (ره) شکل گیری جامعه اسلامی است و شرط تحقق این جامعه، فقدان آسیب های اجتماعی و وجود شرایط پایدار زیستی در کشور است و باید به این سمت با همت جمعی حرکت کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز باید با کاهش آسیب های اجتماعی در کنار تقویت هویت جمعی بیش از گذشته در تحقق یک الگوی صحیح رفتاری هنجارمند در بستر کلی جامعه اهتمام داشته باشیم.

وحیدی در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد حرکت های جدی و قوی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در کشور شکل دهیم و به سمت وضعیت مطلوب و در طراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی در این خصوص با اشاره به اینکه امروز همان طور که در کشور خیرین مدرسه ساز، خیرین سلامت داریم؛ نیازمند داشتن خیرین بزرگ اجتماعی هم هستیم؛ گفت: با گفتمان قوی و ایجاد یک نهضت بزرگ و سراسری در کشور بایستی کاهشی پایدار در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه نشینی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ابزار کار تحقق این مسیر بزرگ و جهادی، فریضه بزرگ و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر است و این مسئولیت بزرگ اجتماعی نباید در کشور به ورطه فراموشی سپرده شود.

وزیر کشور اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نعمتی بزرگ برای ایجاد یک جامعه سالم و به دور از آسیب ها و چالش هاست و باید همگی وارد این میدان بزرگ و جهادی شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز