خبرگزاری کار ایران

واکش شهردار به مجوز ساخت‌وساز در مجاورت باغ گیاه شناسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۱۸

شهردار تهران در واکنش به مجوز ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی گفت: قطعا با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: طرح بازدیدهای میدانی از مناطق تحت عنوان قرار خدمت در روزهای پنجشنبه با طرح رصد شورا به هم پیوستگی دارد. 

او ادامه داد: طرح رصد و قرار خدمت فهم نیازهای بطن جامعه و دغدغه‌های مردم را  دنبال می کند و موضوعات کلی تهران نیز که به کلان پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند در بازدیدهای میدانی روزهای پنجشنبه و طرح نگهداشت شهرداری تهران مورد توجه قرار می‌گیرد؛ لذا هر یک از این طرح‌ها جای خود را دارد.

زاکانی با بیان اینکه در بودجه سال آینده رقم  ۲۱۰۰ میلیارد تومان  برای حل مشکلات در همین راستا احصاء شده است، گفت:‌ این یک فرصت طلایی برای ما است و از آن استقبال می‌کنیم چرا که یک هم آفرینی است.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره مجوز ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی گفت: قطعا با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهیم کرد. مجموعه شهرداری تهران در چارچوب قوانین، پروانه‌های ساخت و ساز و نکاتی را که دنبال می‌کند کاملا واضح است که با ساخت و ساز غیرقانونی سر سازگاری ندارد؛ لذا هر ساخت و ساز غیرمجازی برای برخورد در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چطور برای باغ گیاهشناسی که یک مجموعه در سطح ملی است چنین مجوزی داده شده گفت:‌ مواردی وجود دارد که بخشی از آنها حقوق مکتسبه‌ای در راستای صدور مجوزهای دوره‌های گذشته ایجاد کرده است. در دوره ما هنوز در کمیسیون ماده پنج هیچ مجوزی ندادیم و این موارد میراثی است که به ما رسیده است.

زاکانی گفت: مقولات اینچنینی در منطقه ۲۲ وجود دارد و این منطقه از نظر سرانه در رنج است و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد که هدف‌گذاری لازم انجام شده تا این کار به جدیت دنبال شود. اگر مجوزی هم هست،‌ از قبل داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز