خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد:

تغییر شیوه دریافت عوارض در تهران/ سراهای محله به قرارگاه‌های محلی تبدیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۵۷۷

شهردار تهران گفت: ۷ پارک بانوان داریم و امسال ۵ پارک بانوان دیگر تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر پس از استماع گزارش طرح رصد از سوی اعضای شورای شهر تهران گفت: این جلسه مقدمه‌ای برای تلاش در جهت تحقق اقدامات اصلاحی در شهرخواهد بود و از این بابت تشکر خود را اعلام می‌کنم که با یک کار جهادی کار کارستان را رقم زدند. از مجموعه دوستانی که با دغدغه مردم و انقلاب و خدمت به شهر پا به عرصه گذاشتند با همه وجود مجدد تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: در بودجه سال آینده دوهزار و ۱۰۰ میلیارد برای این طرح‌ها اختصاص دادیم و به تبع یک رضایت مندی در هرم اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه گام بعدی گام نظارت‌ بر اجرای کارهاست گفت: در مجموع حضور خود در شهرداری تلاش داشتیم چند اتفاق بزرگ رخ دهد، اتفاق اول این بود که من‌ها تبدیل به ما شود.

زاکانی گفت: شهرداری امروز متولی هوای پاک شده است و این به آن معنی نیست که همه کارها را تنها شهرداری انجام می‌دهد بلکه ۲۲ دستگاه مسئولند و قرار است قرارگاه بزنند و شهرداری آن‌ها را دنبال کند.

شهردار تهران با اشاره به این که در حوزه مسائل ایمنی براساس روالی که از گذشته وجود داشته به عنوان قائم مقام وزیر کشور منصوب شده است، گفت: مسایل در حوزه ایمنی را نیز پیگیری خواهیم کرد و الان دنبال این هستیم جمع ظرفیت‌ها برای تهران پای کار بیاید.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران از بعد بهداشتی جزو فقیرترین نقاط کشور است گفت: در حوزه سلامت جلسه‌ای برگزار شد و از روسای دانشگاه‌ها و معاونان وزیر بهداشت دعوت کردیم تا اقدامات و ظرفیت‌ها را به همدیگر گره بزنیم.

زاکانی در ادامه به حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های اجتماعی امروز همه کار می‌کنند و تنها ما نیستیم، از دادستان گرفته تا استانداری و سپاه و پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی دست به دست هم دادند تا اتفاقی رخ دهد و کار شکل گرفت. بسیار خوشنودیم که این مقدمات امکانی را فراهم می‌کند که به موضوعات شهر اشراف پیدا کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های ما محدود است و نیازها بیش از ظرفیت‌ها است. این نیازها جز از طریق مدیریت جهادی و انقلابی و همت و خلاقیت دنبال نمی‌شود و این گامی است که باید بعد از شناخت رقم بخورد. شناخت ظرفیت‌های مردم و محول کردن کار به مردم گام دیگر است.

زاکانی با بیان اینکه ۱۱۴۱ طرح موضعی و ۳۰ نکته موضوعی در طرح رصد بیان شد گفت: حرکتی که از ابتدا انجام دادیم برای تصویب منابع بود و اجرای طرح نگهداشت در شهر بود. با شناسایی ۳۵ هزار عارضه‌ای که در سطح شهر وجود دارد این کار را انجام دادیم. در همین راستا ۹۰۰ تیر چراغ برق که باید جابجا شود شناسایی شده و ظرف دو ماه ۲۰۰ تیر چراغ برق جابجا شده است و این کار با هماهنگی وزارت نیرو انجام شده است. همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو در طرح نگه داشت شناسایی شده که در معابر مدت طولانی پارک بوده و موجب اشغال محل پارک معابر شده که از این میان ۸۰۰ خودرو تاکنون جابجا شده است. از سوی دیگر تفاهم نامه‌ای را با وزارت نیرو دنبال می‌کنیم که برای تبدیل چراغ‌های گازی در سطح شهر تهران است و از این طریق علاوه بر ایجاد روشنایی مطلوب، ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در انرژی نیز محقق می‌شود.

زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه در مورد گود برداری‌های خطرناک در سطح شهر تهران نیز لایحه‌ای به شورا ارسال شده است افزود: همچنین شن چاله‌های منطقه ۱۸ فرصت طلایی برای شهر تهران است و از سوی دیگر خطر بزرگی را برای تهران به همراه دارند که این موضوع به صورت جدی توسط شهرداری تهران پیگیری می‌شود. در حوزه تامین منابع آبی نیز در حال حاضر ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم که درصد کمی از آن از محل پساب تامین می‌شود. اما تا افق ۱۴۱۰ مصرف منابع آبی به ۲۱۰ میلیون متر مکعب می‌رسد که باید صد در صد آن از محل پساب تامین شود.

شهردار تهران درباره عوارض گفت: .عوارض را دسته‌بندی می‌کنیم. در خیلی از نقاط نباید عوارض بگیریم و باید به آن‌ها کمک کنیم و نه تنها برای بافت فرسوده بلکه برای سایر نقاط کم برخوردار نیز باید این مسیر را طی کنیم.

او همچنین درباره فضاهای سبز بانوان گفت: ۷ پارک بانوان داریم و امسال ۵ پارک بانوان دیگر تاسیس می‌شود و به ۱۲ مورد اختصاص می‌یابد. بخشی از ۳۵۲ پارک محلی به زنان و کودکان اختصاص می‌یابد و تا اسفندماه مناسب‌سازی آن‌ها انجام خواهد شد  تابتوانند در نقطه امنی استراحت کنند.

زاکانی همچنین درباره سراهای محلات با اشاره به تذکر اعضای شورا در جلسه امروز صحن گفت: الان ۳۴۷ سرای محله وجود دارد و براساس قاعده سال ۹۳، هفت گام تعریف کردیم که ببینیم چه چیزی داریم و این اقدامی که انجام دادیم برای شفافیت بود. می‌خواهیم سراهای محله تبدیل شوند به قرارگاه‌های محلی و بتوانند خدمت ویژه به شهروندان ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز