خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی نظام پرستاری:

سهم پرستاران در سرانه خدمات سلامت مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۴۵۶

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مهمترین دستاورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اقتدار این حرفه و برخورداری از هویت مستقل است و با اجرای این قانون سهم پرستارا در سرانه خدمات سلامت مشخص می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، «اعظم فخری محمودی»، عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حقیقت ارزش‌گذاری مراقبت‌های پرستاری و هویت حرفه‌ای پرستاران است. در این قانون سهم پرستاردر سرانه خدمات تشخیصی، درمانی مشخص می‌شود، همچنین مراقبتهای پرستاری در صورت حساب بیمه‌ها و بیمارستانها لحاظ و محاسبه می‌شود. 

او ادامه داد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در افزایش میزان درآمد پرستاران تاثیر مهمی دارد، فعالیت پرستاران در پرونده‌های بستری، خدمات سرپایی و خدمات جامعه‌نگر موجب ارزش‌گذاری و اعتلای هویت حرفه‌ای شغل آنان خواهد شد. 

محمودی درباره عملکرد سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم افزود: عملکرد سازمان نظام پرستاری در دوره‌ی پنجم، عملکردی هوشمندانه، قاطع ونتیجه بخش بوده و دستاوردهایی مانند؛ فوق‌العاده ویژه، افزایش حقوق پرستار با اجرای فصل دهم خدمات کشوری، افزایش ظرفیت استخدام‌ها و اجرای قانون تعرفه‌گذاری مسائل و مطالباتی است که سال‌ها پرستاران به دنبال آن بودند و نباید این دستاوردها را کوچک بشماریم. 

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: با این حال با اجرای این دستاوردها، محدود نمی‌شود و بقیه مطالبات هم پیگیری می‌شود. پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای پرستار شرکتی و ۸۹ روزه، استخدام نیروهای طرحی، برقراری فوق العاده خاص و جذب پرستاران از مطالبات مهمی است که مسئولان سازمان نظام پرستاری به طور شبانه روزی در حال پیگیری آن هستند. 

محمودی گفت: با توجه به تلاش‌های همکاران پرستار طی دوسال کرونا لازم است، بسیاری از نیروهای ۸۹ روزه، طرحی و شرکتی هنوز احساس امنیت شغلی نمی‌کنند و مدام با استرس و نگرانی در محیط کار حاضر می‌شوند و لازم است این مسئله مهم حل شود. 

او تصریح کرد: کرونا هنوز تمام نشده است و همه مردم باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند، سه نوبت واکسن را حتما بزنند و اجازه ندهند با بی‌مبالاتی دوباره شاهد افزایش موارد ابتلا، پر شدن، بیمارستانها و افزایش موارد مرگ کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز