خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

فرایند صدور پروانه ساخت و ساز چند مرحله‌ای می‌شود/ استفاده از ظرفیت انبوه‏‏‌سازان در ساخت و ساز تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۵۶۷

معاون شهردار تهران از چندمرحله ای کردن صدور پروانه بمنظور کاهش زمان صدور خبر داد و گفت: می‌خواهیم پروانه‌ها را به پروانه‌های مختلف تقسیم کنیم و پروانه یک و دو و سه داشته باشیم تا فرایند صدور کاهش یابد.

«حمیدرضا صارمی» معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره ادامه روند طولانی بودن زمان صدور پروانه در شهر تهران و تدابیر معاونت شهرسازی در این زمینه گفت: تدبیر ما این است که در راستای کاهش صدور پروانه اقداماتی انجام دهیم. برای مثال بخش‌های کنترل نقشه، نظارت، آتش نشانی، فضای سبز، بازدید، نقشه نما و مسائل ژوتکنیک زمانی از صدور پروانه را به خود اختصاص می‌دهند، از همین رو می‌خواهیم تعدادی از این زمان‌ها را به بعد از صدور پروانه موکول کنیم. در واقع می‌خواهیم پروانه‌ها را به پروانه‌های مختلف تقسیم کنیم.

صارمی در تشریح جزئیات پروانه‌های مختلف گفت: بدین ترتیب برای مثال در زمان شروع عملیات یک پروانه، در ادامه پروانه دیگری و به عبارت دقیق‌تر پروانه یک و دو سه را داشته باشیم و این اتفاقات در آن رخ دهد.

معاون شهردار تهران در واکنش به اینکه رئیس شورای شهر نسبت به‌عدم تحقق درآمدهای شهرسازی در مناطق انتقاد داشتند، اظهار کرد: الان وضع ما خوب است و رو به جلو هستیم. به دلیل اقداماتی که در دو ماه گذشته انجام شده است، فرایند صدور پروانه تسهیل می‌یابد و با مالکین و انبوه سازان صحبت می‌شود که ورود پیدا کنند.

او افزود: باید بتوانیم از ظرفیت لشکر انبوه سازان که برخی از آن‌ها سالیان سال مورد بی‌مهری قرار گرفته اند در ساخت و ساز تهران استفاده کنیم.

صارمی همچنین درباره صدور پروانه و ساخت و ساز در مناطق جنوبی پایتخت اظهار کرد: در این مناطق تسهیلات بیشتری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز