خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش دانشگاه امیرکبیر به دشواری سوالات امتحانات مجازی/ کتاب‌های درسی لاتین منبع مطالعاتی دانشجویان مهندسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۱۸۸

مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در واکنش به دشواری سوالات امتحان مجازی دانشجویان بیان کرد: برخی از اساتید سطح سوالات را بسیار دشوار کردند و اگر دانشجویان در کلاس درس فعال نبوده باشند و یا حضور نداشتند، نمی‌توانند به سوالات پاسخ بدهند.

«میلاد رضایی» مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه ترم آینده دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: باید دید تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به چه صورتی است. ما هم تابع تصمیمات ستاد و مراجع بالا دستی هستیم.

وی درباره مدیریت امتحانات حضوری و مجازی اظهار داشت: دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد که امتحانات در همه مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی است و این احتیاط به خاطر شیوع سویه امیکرون بوده است.

رضایی با اشاره به نظارت بر امتحانات مجازی برای جلوگیری از تقلب توضیح داد: راه‌های مدیریت این مساله از سوی اساتید متنوع است، مثلا دانشگاه ما یک سیستمی را راه اندازی کرده که در زمان امتحان استاد می‌تواند از دانشجو درخواست کند که دوربین و میکرفون خود را روشن کند. همچنین راهکار دیگری که ممکن است برخی از اساتید از آن استفاده کنند، از همین روست که اصل امتحان را یک مقدار زودتر برگزار می‌کنند اما در زمان امتحان به صورت شفاهی از داخل خود سوالات امتحانات پرسش می‌کنند تا پاسخی که دانشجویان داده‌اند راستی آزمایی شود.

مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یک روش دیگر برای جلوگیری از تقلب در دانشگاه امیرکبیر این است که اساتید از بانک سوالات دانشگاه امیرکبیر استفاده می‌کنند، سوالات در این بانک به صورت تصادفی به دست دانشجویان می‌رسد و سوالات هر دانشجو با دیگر دانشجویان متفاوت است. چند شیوه دیگر هم هست که خود اساتید در اجرای آن سیلقه به خرج داده‌اند و آن را حین امتحان پیاده‌سازی می‌کنند.

وی در واکنش به دشواری سوالات امتحان مجازی دانشجویان بیان کرد: برخی از اساتید سطح سوالات را بسیار دشوار کردند و اگر دانشجویان در کلاس درس فعال نبوده باشند و یا حضور نداشتند، نمی‌توانند به سوالات پاسخ بدهند. ولی معمولا در بررسی که ما در حوزه نمرات داشتیم اساتید با دست پُرتری برگه‌های امتحانی را تصحیح می‌کنند، یعنی درست است که سطح سوالات بالا رفته اما به گونه‌ای بوده که وقتی ما میانگین معدل دانشجویان را بررسی کردیم، دیدیم که این میانگین کم نشده است.

رضایی اضافه کرد: به طور کلی شاید به صورت موردی دانش آموزان از این مساله متضرر شده باشند اما به صورت میانگین متضرر نشده‌اند، زیرا میانگین و معدل دانشگاه نه تنها کم نشده بلکه بالاتر هم رفته است.

وی درباره استفاده دانشجویان از کتاب‌های دست دوم بیان کرد: ما در دانشگاه خودمان خیلی با این مساله به صورت جدی برخورد نکرده‌ایم زیرا دانشجویان سطح خوبی دارند و ضروری نیست که حتما کتاب‌های فارسی بخوانند بلکه کتاب‌های لاتین را به صورت فایل PDF در اختیار دانشجویان می‍‌گذاریم و به ندرت درسی است که فقط کتاب فارسی برای آن موجود باشد و دانشجویان ناچار باشند که آن را تهیه کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: کتابهای لاتین که به صورت فایل PDF هستند، معمولا ادبیات پیچیده‌ای ندارند و دانشجویانی که سطح زبان انگلیسی آن‌ها متوسط است هم می‌توانند از این فایل‌ها استفاده کنند. برخی از اساتید از این فایل‌ها استفاده می‌کنند و برخی اساتید دیگر هم جزوه‌های باکیفیت و خوب فارسی تولید کرده و در اختیار دانشجویان می‌گذارند. کتابهای فارسی در حوزه مهندسی حق کپی رایت دارند بنابراین فایل PDF آن‌ها اندک است.

وی در پاسخ به سوال که آیا دانشجویان بیشتر با کتابهای زبان لاتین در دانشگاه آموزش می‌بییند؟ گفت: در رشته‌های فنی از قدیم همینطور بود ولی اکنون شاید بیشتر شده باشد، زیرا کتاب‌های PDF در دسترس هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد در حالی که در گذشته اینطور نبود و باید کتاب‌ها را یا از کتابفروشی و یا کتابخانه تهیه می‌کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز