خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی استانداری تهران برای رفع موانع پیش روی صادرکنندگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۱۳۷

استاندار تهران گفت: به عنوان استاندار تهران اعلام می کنم که به اندازه توان و ظرفیت در استانداری آماده ایم تا موانع پیش روی صادرکنندگان استان را برطرف کنیم.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار داشت: استان تهران ظرفیت های بی نظیری دارد، در این زمینه ۱۷ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند و از طرفی حدود ۷۰ درصد گردش مالی کشور در این استان صورت می گیرد و این دو مؤلفه در کنار استقرار صنایع در این استان ظرفیت های بی بدیلی را برای توسعه صادرات استان تهران فراهم کرده است.

وی ادامه داد: شرایط خاص کشور را همه می دانیم و همه می دانند که دولت سیزدهم در چه شرایطی کار را تحویل گرفت و گلایه ای هم نداریم با باور به اینکه می توانیم شرایط را تغییر دهیم وارد کارزار شدیم.

استاندار تهران عنوان کرد: امروز این امر ثابت شده که هرچه در فرآیندهای اقتصادی، دولت کمتر دخالت کند، به همان نسبت نتایج بهتری در توسعه و رشد اقتصادی کشور حاصل می شود و این تجربه جهانی است.

منصوری سپس گفت: باید در حلقه های تولید، تجارت و صادرات به نگاه و سیاستگذاری واحد برسیم، در مقاطعی دولت ها سیاست کنترل تورم و در برخی مقاطع دیگر توسعه صادرات و گاهی نیز ایجاد اشتغال را در صادرات مدنظر داشتند، اما اطلاعات دقیق حاکی از این است که در عرصه صادرات باید روی تولید متمرکز باشیم و اگر هزینه تولید را کاهش دهیم موفق عمل کرده ایم.

وی افزود: کشور و استان تهران در منطقه موقعیت کم نظیری از حیث صادرات دارد و اساسا برخی کشورهای همسایه عمدتا مصرف کننده صرف هستند، اما نتوانستیم از این موقعیت برای افزایش صادرات به این کشورها بهره بگیریم.

استاندار تهران بیان کرد: در برخی مواقع قوانین و بروکراسی زائد اداری دست و پای تولید را بسته است، مثل قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر استان تهران که اساسا این قانون ضد تولید است.

منصوری خاطرنشان کرد: مهم تر از تحریم های خارجی تحریم های داخلی است و با جدیت دنبال اصلاح قوانین هستیم و معتقدم که تدوین برخی آیین نامه ها خیلی از اوقات غیرکارشناسی است.

وی گفت: موضوع دیگر حذف ارز ترجیحی است که طبق بررسی های مرکز پژوهش ها تنها ۱۰ درصد این ارز به مصرف کننده نهایی می رسد و در واقع یارانه اصلی نصیب تولیدکننده خارجی می شود، نه تولید کننده داخلی؛ البته دولت قبل طبق قانون باید این روند را اصلاح می کرد.

استاندار تهران تصریح کرد: از موارد دیگر که دستگاه های اجرایی باید رعایت کنند اتخاذ وحدت رویه در امر صادرات است و نباید با اتخاذ تصمیمات دفعی و آنی که آفت تصمیم گیری مدیریتی است، صادرات را دچار تزلزل کنیم.

منصوری در ادامه اظهار داشت: گاهی اوقات صادر کننده یا تولیدکننده برای گرفتن یک مجوز باید ۱۵ استعلام از دستگاه های اجرایی اخذ کند و اساسا بروکراسی خود را در قالب عقلانیت نشان می دهد و انعطاف مدیران در تسریع سهولت کار صادر کنندگان گره گشاست.

وی سپس تاکید کرد: معتقدم گاهی اوقات باید مجوزها بی ارزش شود و مجوز نباید هزینه ای برای صادر کننده داشته باشد و اساسا هزینه های مربوط به تولید و صادرات را باید کم کنیم و به عنوان استاندار تهران اعلام می کنم که به اندازه توان و ظرفیت در استانداری آماده ایم تا موانع پیش روی صادرکنندگان استان را برطرف کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: استان تهران ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصادی دارد و باید برای تردد هیات های موثر بین المللی به استان تهران برنامه ریزی کنیم و کاملا این آمادگی را داریم.

منصوری افزود: در زمانی که دولت با محدودیت های زیادی مواجه است کار صادرکنندگان استان تهران به مثابه جهاد در عرصه اقتصادی است و اطمینان می دهم که بدنه اجرایی دولت در استان تهران با تمام توان در کنار صادر کنندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز