خبرگزاری کار ایران

امرودی مطرح کرد؛

از درخواست اعتبار برای پرداخت هزینه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تا فیلم‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۴۶۵

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهان تخصیص بودجه برای ساخت فیلم سردار قاسم سلیمانی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران رئیس و معاونین سازمان فرهنگی و اجتماعی جهت ارائه گزارش عملکرد حاضر شدند.

میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری در این جلسه گفت: در آذرماه سال ۱۳۹۸ به سازمان فرهنگی و هنری آمدم و وقتی آمدیم یک گزارش ۵۸ صفحه‌ای از سازمان بازرسی ارائه شد که چندین بند آن را می‌خوانم.

او ادامه داد: در گزارش سازمان بازرسی جذب نیروی انسانی برخلاف بخشنامه‌ها، انتصاب کارکنان به پست‌های مدیریتی برخلاف شرایط احراز و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی از مراکز در اختیار سازمان مورد تاکید قرار گرفته بود. برداشت غیرقانونی مبلغی از حساب سپرده و وثایق و تضامین پیمانکاران نیز در این گزارش مطرح شده بود که قانونا نباید این اتفاق می‌افتاد.

امرودی با بیان اینکه سازمان به دلیل نداشتن حقوقی برای پرداخت بارها با استعفای رئیس وقت مواجه شد گفت: و این سازمان در این شرایط به من تحویل داده شد. گزارش حسابرس مستقل در سال ۱۳۹۷ حاکی از آن بود که ۳۴ بند حسابرسی و ۱۸۰ بند مدیریتی مورد ایراد بود.

او اضافه کرد: می‌دانید که این اعداد حسابرسی بسیار سنگین است و نهایتا براساس قانون سازمان به علت سرمایه منفی هفت میلیارد تومانی ورشکسته اعلام شده بود. همچنین گزارش املاک و مستغلات از املاک تحت پوشش سازمان نشان می‌داد که هیچ کدام از املاک سازمان سند نداشته و یا تصرفی بوده و یا با تفاهم‌نامه در اختیار دیگران بود و شیوه شفافیت مالکیتی نداشتیم.

امرودی با اشاره به بدهی‌های سازمان در زمان آغاز به کارش گفت: سازمان در حالی تحویل بنده شد که ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعهدات مالی سازمان بود و ۱۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشتیم و همچنین شاهدعدم ذخیره هیچ مبلغی برای بازنشستگان در حساب سازمان بودیم. ۱۰۲ پرونده حقوقی و قضایی در سازمان وجود داشت که حل کردن‌شان سخت بود اما شکر خدا همه کارها بر روی روال است.

او با اشاره به کسری بودجه ۱۰۷ میلیارد تومانی سازمان فرهنگی و هنری گفت: حال تصور کنید در این شرایط هنگامی که تلاش می‌کنیم کارها روی روال بیفتد کرونا شیوع یافت و همه مراکز فرهنگی و هنری‌مان که می‌توانستند درآمدزا باشند تعطیل شدند و در آن زمان اعلام شد که ۵.۵ میلیارد تومان برای تعمیر فوری برخی ساختمان‌ها که به حد اضطرار رسیده لازم است. مثلا در باغ کتاب سقف چکه می‌کرد و آب پشت دستگاه‌های گرانقیمت می‌رفت که باید آن را درست می‌کردیم و این مبلغ برای تعمیرات اضطراری بود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه سه پیشنهاد به اعضای شورای شهر مطرح کرد و گفت: از شورای شهر می‌خواهم که بودجه هزینه‌ای سازمان را به طور کامل تخصیص دهد چرا که این بودجه اجتناب‌ناپذیر است و ما برای حقوق و نگهداشت به آن احتیاج داریم. همچنین مراکز فرهنگی به سازمان فرهنگی و هنری تحویل و واگذار شوند چرا که ما متخصصان زیادی داریم که می‌توانیم به طور شایسته و انقلابی این مراکز را اداره کنیم.

او همچنین درخواست بودجه‌ای برای برنامه‌های جاری را مطرح کرد و گفت: بودجه برای کار جدید نداریم مثلا دو سال قبل اعلام کردیم که می‌خواهیم فیلمی برای حاج قاسم سلیمانی بسازیم اما به دلیل شرایط این امر محقق نشد و عملا از سال ۱۳۹۳ لقب هنری سازمان مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

امرودی با بیان این‌که بارها مکاتبه کردیم که وضعیت هنرمندان خوب نیست، گفت: اما تاکنون یک ریال هم نتوانستیم به موسسات، شخصیت‌های حقوقی و هنری کمک کنیم.

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران به صحبت‌های امرودی واکنش نشان دادند.

نرجس سلیمانی با اشاره به صحبت‌های امرودی و تولید ماسک توسط این سازمان گفت: تولید ماسک نه فرهنگی و نه هنری است البته نحوه استفاده از آن و آموزش موضوعات بهداشتی خوب و مؤثر است و جنبه فرهنگی دارد. بهتر است تولید ماسک را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار دهید و همچنین گزارشی به شورا ارائه شود که با چه مبلغی چه تعداد ماسک تولید و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته شده است.

او همچنین درباره ساخته شدن فیلم‌هایی درباره بزرگان توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: به نظرم تبیین مکتب بزرگان نسبت به ساخته شدن فیلم درباره آن‌ها تأثیرگذارتر است و می‌توان از بودجه‌های موجود در این زمینه برای موارد دیگری استفاده کرد.

سید احمد علوی، نیز به موازی کاری در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: زمانی که فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دلیل کرونا تعطیل بود، سازمان فرهنگی و هنری توانست وارد موضوعات دیجیتال شود.

وی نسبت به موازی کاری‌ها و تفکیک نشدن فعالیت‌ها در سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی شهرداری تهران افزود: وظایف این ۲ باید هرچه سریع‌تر تفکیک شود، هرچه جلوتر می‌رویم این موازی کاری بیشتر و لزوم تفکیک افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی هر دو هم کار فرهنگی می‌کنند هم کار اجتماعی و هم هنری که از یک منبع مالی مشترک استفاده می‌کنند.

به گفته علوی این مشکل موازی کاری در حوزه گردشگری هم وجود دارد و لازم است که فعالیت‌های مرتبط با گردشگری سازمان یافته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز