خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

به توقف بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت معترضم/ سرانجام گزارش‌های حسابرسی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۱۷۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره توقف بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت اظهار کرد: من هم به این مساله معترض هستم. به شهرداری تاکید کردیم که سامانه شفافیت را فعال کنند و نسبت به دوره قبل گسترش دهند و امکان دسترسی راحت‌تر برای مردم، رسانه‌ها و فعالان مدیریت شهری را فراهم کنند.

«ناصر امانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره‌ عدم قرائت گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در دوره ششم شورای شهر تهران گفت: حسابرسی روال تعریف شده‌ای دارد. وقتی گزارش حسابرس در شورا بررسی می‌شود بعد از استماع توسط اعضای شورا، اشکالات و نواقص عملکردی شهرداری توسط رئیس شورا به شهرداری اعلام می‌شود تا برطرف شود. 

او ادامه داد: حسابرسی در واقع بررسی یک سال مالی است، اما فرایند آن به گونه‌ای است که هم به سال قبل باز می‌گردد و هم سال بعد از آن. یعنی برخی از اشکالات ممکن است در سال‌های بعد برطرف شود و شهرداری باید برای رفع نواقص مطرح شده در حسابرسی سال بعد برطرف کند. 

امانی تاکید کرد: اگر تخلفی به معنای جرم اتفاق افتاده باشد، شورا باید به مراجع قضائیی و نظارتی برای رسیدگی منعکس کند. 

او در پاسخ به این سوال که فرایند بررسی گزارش‌های حسابرسی در این دوره از چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟ گفت: در آن دوره تنها حسابرسی یکی دو سال قبل از خودشان بررسی شده است و از سال ۹۴ به بعد حسابرسی‌ها باقی مانده است و حسابرسان شورا در حال بررسی آن هستند و هر زمانی که آماده شود، در صحن شورا قرائت می‌شود و بعد از قرائت به شهردار ابلاغ می‌شود که نواقص و اشکالات را برطرف کند. 

امانی در پاسخ به سوال دیگری درباره توقف بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت اظهار کرد: من هم به این مساله معترض هستم. به شهرداری تاکید کردیم و از آن‌ها درخواست کردیم که سامانه شفافیت را فعال کنند و نسبت به دوره قبل گسترش دهند و امکان دسترسی راحت‌تر برای مردم، رسانه‌ها و فعالان مدیریت شهری را فراهم کنند. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ظاهرا دوستان می‌گویند، بحثی در زمینه شفافیت و هوشمندی داریم و باید به صورت یکپارچه این کار انجام شود و هنوز این طرح کامل نشده است و پس از تکمیل این مشکل غیرفعال بودن شفافیت برطرف می‌شود. 

او ادامه داد: ظاهرا می‌خواهند ساختار واحدی برای حوزه‌های هوشمندسازی و شفافیت مشخص کنند که از یک اتاق راهبری شود.بنابراین منتظریم طرح را ارائه دهند و به موقع پیگیری خواهیم کرد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به اینکه در دوران گذار مدیریت شهری بسیاری از فرایندها در شهر متوقف می‌شود، اظهار کرد: اولین طرحی که تصویب کردیم طرح تحویل و تحول در شهرداری بود و به همین دلیل نیز آن را مصوب کردیم که شهرداری وضعیت فعلی و گذشته را روشن کند و کارها را شروع کند، اما متاسفانه این مصوبه هنوز اجرائی نشده و بعد از گذشت دو ماه از تاریخ انقضای آن هنوز به شورای شهر ارسال نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز