خبرگزاری کار ایران

مرکز امور بین‌الملل آموزش و پرورش از عدم استقلال مالی رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۱۵۹

رییس سابق سازمان مدارس خارج از کشور گفت: سعی شد در توسعه و تقویت دیپلماسی آموزشی بکوشیم و یک سطح قابل توجهی در جذب منابع مالی داشته باشیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تکریم و معارفه چند تن از معاونان وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در محل این وزارتخانه برگزار شد.

میترا تیموری رییس سابق سازمان مدارس خارج از کشور در این مراسم اظهار داشت: انتصاب برادر شایسته ام آقای مهدی فیاضی را به عنوان ریاست مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش تبریک می‌گویم‌. همچنین از تلاش‌های همکاران‌مان در مرکز امور بین الملل تشکر می‌کنیم‌.

تیموری گفت: در این مرکز نگاه ما راهبردی بود و سعی کردیم در حوزه تامین منابع و نیروهای مدارس خارج از کشور عدالت را در نظر بگیریم. ما اجازه ندادیم کسی  از معلمان خارج از رویه به مدارس خارج اعزام شود.

وی اشاره کرد: سعی شد در توسعه و تقویت دیپلماسی آموزشی بکوشیم و یک سطح قابل توجهی در جذب منابع مالی داشته باشیم. همچنین توانستیم یک جهش فوق العاده داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه اتباع خارجی با توجه به تحولات کشور همسایه موجب شد دانش آموزان زیادی به کشور ما بیایند اما توانستیم بنابر فرمان مترقی مقام معظم رهبری میزبان دانش آموزان اتباع باشیم.

تیموری گفت: طوری که یونسکو از ما درخواست کرده تجربه منحصر به فرد ایران در این زمینه را تهیه کرده و به کشورهای دیگر بدهیم. مسایل و مشکلاتی است که دامنگیر مرکز امور بین الملل بوده و امیدوارم ریاست جدید بتواند این مشکلات را حل کند. این مرکز از عدم استقلال مالی رنج می برد اما خوشبختانه توسط وزیر اختیار  ماده ۵۲ و ۵۳ به مرکز داده شده است.

 یک کار مدیریت تیمی ۴۰ هزار نفره در کشور انجام دادیم

مهرزاد حمیدی معاون سابق تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه این مراسم یادآور شد: از وزیر آموزش و پرورش که این مسئولیت را از دوش من برداشتند تشکر می‌کنم. ما تلاش کردیم حاکمیت اندیشه و ارزش را در این معاونت اعمال کنیم.

حمیدی گفت: ورزش صبحگانی، کوچ و کاهش چاقی، کلاس‌های ورزش، سفیران سلامت، طرح دادرس، واکسیناسیون دانش‌آموزان، پایگاه‌های تغذیه سالم، سامانه نظارت بر واکسیناسیون که امروز کلید خورد از جمله برنامه‌های ما بود.

امروز جوان ترین معاونت در آموزش و پرورش "معاونت تربیت بدنی و سلامت" است

وی گفت: بهره مندی حداکثری از برنامه توسعه ششم را در نظر داشتیم و طبق آن عمل کردیم. همچنین طی سه سال در حوزه پژوهشی به عنوان معاونت برتر شناخته شدیم. امروز نقش معلم تربیت بدنی ارتقا یافته است. ما یک کار مدیریت تیمی ۴۰ هزار نفره در کشور انجام دادیم. من به معاون جدید این معاونت آقای ستاری فر تبریک می گویم و به ایشان گفتم هر ابهامی داشتند را برطرف خواهم کرد زیرا ما نسبت به نسل آینده دین به گردن داریم.

الگوی شهریه مهد‌های کودک تدوین شد

علیرضا حاجیان زاده رییس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت در این مراسم اظهار داشت: حدودا شش ماهه گذشته با تصویب هیات امنا انتصاب رییس سازمان اتفاق افتاد‌ این در صورتی بود که رییس سازمان بدون هیچ ابلاغ و نیرویی کار خود را شروع کرد.

وی اشاره کرد: عرصه اول کار ما استقرار و راه اندازی سازمان بود که انجام شد. تخصیص اعتبار مصوب شد همچنین اکنون به مرحله جذب نیرو رسیدیم و تقریبا امروز از مراحل ابتدایی رد شدیم و  فضای اولیه و چینش اولیه نیرو ها انجام شده است ارتقا خوبی هم از نظر بودجه ای برای سال جدید داشتیم.

 وی اشاره کرد: پیشنهاد ساخت مرکز استانها را هم آماده و ارسال کردیم‌. در عرصه دوم تلاش کردیم وضع موجود مهدهای کودک را حفظ کنیم. ما ۵۰ هزار مهد کودک و پیش دبستانی با ۸ میلیون کودک در این بازه سنی داریم.

حاجیان زاده گفت: ثبت کد مهدهای کودک در سیدا انجام شد و درخواست و پیشنهادها مورد توجه قرار گرفت و نگذاشتم مهدکودکها احساس خلا کنند. فاز اول که استقرار سازمان بود به پایان رسید. همچنین الگوی شهریه مهد‌های کودک و تدوین برنامه پنج ساله انجام شد. همچنین صدور مجوز های جدید در نظر گرفته شده است.  

سید جواد حسینی رییس سابق سازمان استثنایی در این مراسم گفت: باید به دانش آموزان استثنایی بیشتر رسید، خدمت به آنها بسیار حائز اهمیت است. ما سرافرازیم که نظام تعلیم و تربیت مولودی به نام سازمان آموزش و پرورش استثنایی دارد و از زمانی که شکل گرفته ۱۸ برابر پوشش تحصیلی دارد‌.

وی افزود: من دست ۲۰ هزار نیرویی که در این سازمان کار می‌کنند را می‌بوسم. ما از برنامه‌ها و اقداماتی که داشتیم پنج کتاب تهیه کردیم که می‌توانید ملاحظه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز