خبرگزاری کار ایران

عدم پرداخت حقوق کارگران کارخانه واگن‌سازی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۳۳

عضو شورای شهر تهران گفت: چند روز گذشته بازدیدی از کارخانه واگن سازی داشتیم تا بحث قطار ملی را پیگیری کنیم، ولی متاسفانه متوجه مشکلات دیگری شدیم که بسیاری از کارگران کارخانه گلایه ای مبنی بر عدم پرداخت حقوق های خود داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران یک نطق پیش از دستور و چند تذکر از سوی اعضای شورای شهر تهران قرائت شد.

محمد آخوندی در نطق پیش از دستور خود  با اشاره به سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: سیزدهم دی از تلخ ترین روزها در تاریخ این ملت است. شهید حاج قاسم سلیمانی اگر چه در سحرگاه 13 دی 98 به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید اما این شهادت داغی بر دل همه آزادگان جهان گذاشت که تا ابد سرد نخواهد شد. شهادت حاج قاسم عزیز صفحه جدیدی در تاریخ ایران و جهان اسلام گشود و موجب شد فرهنگ مقاومت، ایثار، رشادت، از خودگذشتی و ذوب در عشق الهی و ولایت بودن یکبار دیگر به عنوان خون در کالبد جامعه به جریان افتد.

در ادامه سید احمد علوی  در تذکر خود در جلسه سی و ششم شورای شهر تهران با اشاره به آتش سوزی در ساختمان  تاریخی ثبت شده غریب در خیابان لاله زار گفت: حوادث چند وقت اخیر نشان می دهد که نگرانی نسبت به در خطر بودن بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی شهر تهران بی مورد نیست.

او با بیان اینکه تعدادی از این بناهای ارزشمند تبدیل به انبار کالا و یا مکانی غیرمجاز برای برخی مشاغل شده اند اظهار کرد: همین موضوع خطر بروز حوادث مختلف از جمله انفجار و آتش سوزی را افزایش می دهد.

او با اشاره به آتش سوزی بنای میدان حسن آباد در سال ۹۸ ادامه داد: در سالهای اخیر متأسفانه شاهد آتش سوزی در بناهای تاریخی ثبت شده و حتی غیر ثبتی تهران بوده ایم.

وی همچنین به حادثه پلاسکو و معرفی ۵ نقطه بحرانی در تهران که شامل بناهای بازار و خیابان لاله زار می شود اشاره کرد و گفت: تذکرات لازم در این خصوص از قبل هم داده شده بود. با این وجود در روزهای اخیر شاهد تکرار آتش سوزی در یک بنای تاریخی دیگر در بافت تاریخی تهران هستیم.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به ماده پنجم مصوبه ۶ بهمن ۹۸ شورای شهر با عنوان "الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه بر خط پایش ایمنی ساختمان های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی" خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی وظایفی را در قبال حفظ ایمنی در ساختمان های دارای ارزش تاریخی – فرهنگی بر عهده دارند.  

وی افزود: مشخص است که برای مدیریت و رفع این دست مخاطرات، انتقال مشاغل غیر مجاز و نامرتبط با بناهای تاریخی باید در دستور کار قرار گیرد و مشکل تعریف کاربری مناسب برای بناهای تاریخی نیز مرتفع شود.

علوی همچنین از سازمان آتش نشانی خواست تا در گزارشی به شورای شهر در مورد اقدامات  و پیگیری های انجام شده در خصوص حفظ ایمنی بناهای دارای ارزش و جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز در این بنگاها توضیح دهد.

علوی خطاب به مسئولان آتش نشانی گفت: لازم است مشخص شود که در مدت 2 سال گذشته چه تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار این حوادث و حفظ بناهای تاریخی به طور اخص فضاهای پرخطر اندیشیده شده است؟

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: همچنین پیشنهاد می کنم برای خروج مشاغل پرخطر از بافت ها و بناهای تاریخی و با رعایت منافع مردم طرح و برنامه ای از سوی شهرداری تهران ارائه گردد تا دیگر شاهد تلفات جانی  و مخاطرات در بناهای تاریخی و حریم میراثی بافت های تاریخی شهر تهران نباشیم.

 جعفر شربیانی در تذکر خود خطاب به معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: با اتخاذ تصمیمات کارآمد در جهت ارتقاء سرمایه اجتماعی و انسانی و بکارگیری رویکردهای تشویقی و رقابتی سالم، نسبت به پرداخت عادلانه حقوق و مزایا بین پرسنل اقدام شود.

او ادامه داد:  ایجاد انگیزه برای کارکنان هر سازمان باعث بروز استعداها و افزایش حس تعلق در پیشبرد اهداف آن سازمان بوده که با لحاظ نمودن تجارب فنی و تخصصی و سختی کار، علاوه بر تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به درخواست های مراجعین، رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

 عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:  از این رو حوزه شهرسازی و معماری به دلیل نوع و نحوه ارائه خدمت و پاسخگویی، می تواند زمینه ساز قضاوت درست از مدیریت شهری را به نمایش بگذارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه با این نگرش لزوم توجه به نحوه پرداخت عادلانه حقوق و مزایای پرسنل حوزه شهرسازی و معماری نواحی و مناطق به عنوان اولین کارکنان خط مقدم مستقیم پاسخگویی به شهروندان، از حیث کیفیت ارائه خدمت و رضایتمندی شهروندان بسیار حائز اهمیت است افزود: یکی  از  نتایج حاصل از برگزاری نشستهای هم اندیشی با کارشناسان و مدیران شهرسازی و معماری نواحی و مناطق، مشخص شدن یکی از مهم ترین دغدغه های آنان، مبنی بر  ناعادلانه بودن پرداخت حقوق و مزایای این افراد بود.

او ادامه داد: متاسفانه با نگاه های نادرست به پرسنل پاک دست این حوزه تخصصی مواجه هستیم. از طرفی به دلیل نوع ارائه خدمت چهره به چهره، حجم کار بسیار بالا و استرس های ناشی از سختی کار، بازنگری در نحوه پرداخت حقوق و مزایای پرسنل حوزه شهرسازی و معماری امری ضروری و مهم  است.

شربیانی خطاب به معاون شهردار تهران افزود: از دکتر فروزنده معاون  برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و امور شورا انتظار می رود در اقدامی عاجل این بی عدالتی را رفع نموده و اقدامات لازم را جهت رضایتمندی پرسنل این حوزه تخصصی به عمل آورد.

سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر‌ خود با اشاره به بخشنامه و مکاتبات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تفویض اختیار تصمیم‌گیری در مورد موضوع کار از راه دور بانوان شاغل دارای فرزند خردسال به دستگاه‌های اجرایی گفت: با موافقت شهردار محترم تهران بخشنامه دورکاری بانوان شاغل دارای فرزند خردسال در شهرداری تهران، اجرایی شده است ،این بخشنامه بر تعامل با بانوان شاغل که دارای فرزند زیر 6 سال، دارای فرزند دارای با بیماری خاص یا معلولیت، بانوان باردار و همچنین مادران دارای فرزند دبستانی پایه اول تأکید دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى اظهار داشت: متأسفانه با گذشت بیش از 2 ماه از ابلاغ این بخشنامه، بر اساس اعلام تعدادی از بانوان شاغل مشمول شرایط مذکور، مدیران برخی از واحدها، مانع استفاده ایشان از شرایط دورکاری شده‌اند و به عبارتی یک بام و دو هوای اجرای بخشنامه را در شهرداری شاهد هستیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه حتماً یکی از مهم‌ترین وظایف ما، ایجاد آرامش روحی و روانی در حوزه سازمانی برای فعالیت مفید و مؤثر است گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان، آسایش خاطر کارکنان می‌بایست در اولویت قرار گیرد. به همین جهت، از جناب آقای دکتر فروزنده، معاون محترم توسعه منابع انسانی، خواهشمندم رعایت دقیق و اجرای کامل این بخشنامه و یکپارچگی اجرای بخشنامه ها را مورد تأکید قرار دهند تا هر واحدی سلیقه ای در مورد دستورالعمل ها تصمیم گیری نکند.

وی  با اشاره به بازدید خود از کارخانه واگن سازی مترو تهران گفت: چند روز گذشته بازدیدی از کارخانه واگن سازی داشتیم تا بحث قطار ملی را پیگیری کنیم ولی متاسفانه متوجه مشکلات دیگری شدیم که بسیاری از کارگران کارخانه گلایه ای مبنی بر عدم پرداخت حقوق های خود داشتند، معتقدم پرسنلی که روزی برای شهر افتخار آفریدند امروز نباید گلایه ای از نظر حقوقی داشته باشند، حقوق کارگران شهرداری با توجه به تورم نباید با تاخیر پرداخت شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تبدیل وضعیت ایثارگران عزیز و فرزندان ایشان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اقدامات ارزنده معاونت محترم برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شوراها، روند تبدیل وضعیت‌ها و اجرای دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان ایثارگر قراردادی مناطق ۲۲ گانه و واحدهای ستادی، تسریع شده است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: تاکنون اقدامی برای تبدیل وضعیت عزیزان ایثارگران شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه صورت نگرفته و به همین جهت، از معاون محترم توسعه منابع انسانی می‌خواهم، اهتمام خود را بر اجرای سیستمی و دقیق مأموریت مذکور قرار داده و مسیر تبدیل وضعیت این عزیزان را تسریع و تسهیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز