خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

۲ هکتار زمین شهرداری، بوستان می‌شود/ تملک دو ملک در منطقه ۱۷ و تبدیل آنها به فضای سبز

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۸۹۳

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از تملک دو ملک در منطقه ۱۷ و تبدیل آنها به فضای سبز خبر داد.

«مهدی پیرهادی» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خروجی نشست هیات اندیشه ورزی عوامل و راهکارهای مقابله با چالش آلودگی هوای تهران گفت: بیشتر یک جلسه هم اندیشی برای اخذ نظرات فرهیختگان در این حوزه بود. نظرات خیلی خوبی در این جلسه مطرح و بحث‌های کارشناسی خیلی خوبی مطرح شد و دغدغه‌هایی که در حوزه رفع آلودگی هوا داشتند را پیشنهاد دادند. 

پیرهادی افزود: با توجه به اینکه شهردار تهران در جلسات هیات دولت حضور دارد، تشکیل چنین جلساتی می‌تواند به ارائه راهکار مناسب در جلسه هیات دولت و به ویژه جلساتی که معاون اول رئیس جمهور در زمینه آلودگی هوا تشکیل می‌دهند، کمک کند. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به ویژه در زمینه موتورهای برقی گفت: از یک شرکت در حوزه موتورها برقی در جلسه حضور داشتند و همچنین اساتید فرهیخته‌ای که در زمینه آلودگی هوا کار کردند نقطه نظرات خود را ارائه دادند و در پاورپوینت‌هایی راهکارهایی در حوزه آلودگی هوا مطرح شد. 

او با بیان اینکه جلسه در سطح خوبی برگزار شد، گفت: قرار بر این شد کسانی که مطالب علمی خود را ارائه نداده بودند به دبیرخانه ارائه دهند تا به صورت کتابچه‌ای تدوین شود. 

پیرهادی در پاسخ به این سوال که آقای زاکانی در این نشست سرانه فضای سبز تهران را مناسب اعلام کردند، آیا توزیع سرانه فضای سبز تهران را مناسب می‌دانید، اظهار کرد: براساس مبنای علمی سرانه فضای سبز برای هر نفر باید ۱۵ متر مربع باشد در حالی که در تهران این عدد برای هر فرد نزدیک به ۱۶ است، اما این سرانه در برخی مناطق بیشتر و در برخی کمتر است. 

او ادامه داد: در سال‌های گذشته نسبت به مناطق کم برخوردار قدری کم توجهی شده است و در این دوره در کمیسیون محیط زیست حتما اهتمام ما این است که برای مناطقی که سرانه فضای سبز کمتری دارند برنامه ریزی داشته باشیم. در بازدیدی که از منطقه ۱۷ داشتیم سرانه منطقه ۱۷ حدود ۳.۹۵ اعلام شد که عدد بسیار پایینی است. 

پیرهادی افزود: در آن بازدید با رئیس سازمان فضای سبز تماس گرفتم و با توجه به اینکه دو هکتار زمین شهرداری در منطقه وجود دارد درخواست کردم به یکی از بوستان‌های بزرگ منطقه تبدیل شود. به غیر از آن قرار شد دو ملک دیگر نیز در منطقه ۱۷ تملک و به فضای سبز تبدیل شود. 

او تاکید کرد که برای رفع کمبود فضای سبز در مناطق کم برخوردار اهتمام ویژه‌ای داریم و در واقع مناطق جنوبی نیاز به توجه و رسیدگی ویژه دارند و در این دوره توجه ما به مناطق جنوبی ویژه خواهد بود. 

پیرهادی با بیان اینکه در حوزه آلودگی هوای تهران چند پارامتر اثرگذار هستند، گفت: ما بیش از ۴ میلیون موتورسیکلت در شهر تهران داریم که تعداد زیادی از آن‌ها فرسوده هستند. اگر دولت نسبت به از رده خارج کردن موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده اقدام نکند و به این موضوعات توجه نداشته باشد که به چه روشی این اقدام رخ دهد، یکی از معضلات خیلی جدی ما در آینده خواهد بود و دولت باید فکر عاجل نسبت به مساله موتورسیکلت‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز