خبرگزاری کار ایران

وجود بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۷۷

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: در هر شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هم وطنان ما به علت تامین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، در برنامه پاسداشت یاد و خاطره جانبخشان نامیرا، که به همت انجمن اهدای عضو ایرانیان و مشارت خیرخواهانه اصحاب فرهنگ و هنر تهیه و از شبکه یک صداو سیما و نیز تلویزیونهای اینترنتی فیلیمو و آیارات پخش شد، میهمانان در حال و هوایی یلدایی، طولانی‌ترین شب سال را با گرامیداشت نام ویاد جانبخشان نامیرا به روشنایی پیوند زدند. 

در این آیین کتایون نجفی زاده فوق تخصص پیوند ریه و مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با قدردانی از خانواده ۹ هزارو ۳۰۰ نفره اهدای عضو کشور، درک مرگ مغزی را از الزامات رضایت خانواده‌های به پیوند اعضاء عزیزانشان دانست و گفت: خانواده و به ویژه مادر همیشه بهترین آرزوها را برای فرزندش دارد واگر به درک درستی از مرگ مغزی برسد، درآن لحظه‌های پر از غم همچنان بهترین تصمیم را می‌گیرد که همان اهدای اعضای حیاتی آن زنده یاد است. 

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور گفت: در هر شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هم وطنان ما به علت تامین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود. 

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با آرزوی اینکه هیچ یک از هموطنان دچار حادثه ویا نقص عضو نشوند، گفت: چه نیکو است که همه ما در سخت‌ترین شرایط هم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم، چنانکه با افزایش ۳۰ درصدی اهدای عضو افراد مرگ مغزی، می‌توان تمامی بیماران چشم انتظار پیوند کشور از مرگ و معلولیت نجات داد. 

نجفی زاده با بیان اینکه اهدای عضو مستلزم رضایت خانواده هاست افزود: افراد با دریافت کارت اهدای عضو رضایت قلبی خود را به این کار خیر اعلام می‌کنند و مطالعات نشان می‌دهد که اگر خانواده‌ها از تصمیم عزیزشان به اهدای عضو آگاه باشند، نزدیک به ۱۰۰ درصد موافقت می‌کنند و در غیر اینصورت شانس پیوند عضو فقط ۴۸ درصد است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز