خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور با نماینده صندوق جمعیت ملل متحد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۵۳۳

​رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده صندوق جمعیت ملل متحد، گفت: اسلام انتشار علم و انتقال علوم اکتسابی خود را مایه مباهات می‌داند لذا افتخار داریم اگر گستره فعالیتی را در کشورهای هدف شناسایی شود بدون مرز پیگیری کنیم و فعالیت مشترکی را با صندوق جمعیت ملل متحد داشته باشیم.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده صندوق جمعیت ملل متحد با بیان اینکه پس از انقلاب، کشور توانست به جهت تقویت افرادی در حوزه‌های پزشکی، پیراپزشکی، درمان، سلامت، روانشناسی، روانپزشکی، مشاوره به خودکفایی برسد، گفت: امروز مایه مباهات که درخصوص خودکفایی  در حوزه‌های تخصصی و درمانی می‌توانیم اعلام کنیم کشور مستقلی داریم و دانش خود را با کشورهای همسایه که نیاز به انتقال دانش دارند، به اشتراک می‌گذاریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: آسیب‌ها و تهدیدهایی که ۸ سال جنگ توسط استکبار جهانی بر کشور جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد سبب خودکفایی شد و در حوزه‌های اجرایی و توانپزشکی و توانبخشی الحمدالله تجربه‌های خوبی را در این سالها کسب کردیم و توانستیم در مناطق آسیب‌خیز کشور پیاده‌سازی کنیم. 

وی افزود: آسیب‌ها و تهدیدها می‌تواند ایجاد فرصت باشد به عنوان مثال در موضوع کرونا فرصتی ایجاد شد که نهادهای عمومی از جمله سازمان مردمی بسیج پای کار بیایند؛ لذا هر تهدیدی مثل کرونا ، زلزله، سیل، فلج اطفال و … در کشور حادث شد با بسیج عمومی مشکلات رصد و مدیریت شده است و دولت از طریق این نهاد به عنوان سازمانی بزرگ و یک سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

قادری، ادامه داد: اسلام انتشار علم و انتقال علوم اکتسابی خود را مایه مباهات می‌داند لذا افتخار داریم اگر گستره فعالیتی را در کشورهای هدف شناسایی شود بدون مرز پیگیری کنیم و فعالیت مشترکی را با صندوق جمعیت ملل متحد داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی با شهرنشینی و تغییر سبک زندگی در کشور شدت پیدا کرده است، عنوان کرد: همچون مصرف مواد مخدر و تولید آن لذا پیشگیری و مبارزه با آن یک اهتمام بین‌المللی را می‌طلبد و باید فعالیت‌های داوطلبانه را توسعه دهیم.

وی، ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور بیش از ۵۳ وظیفه اجتماعی، توانبخشی و پیگیری و … را در حوزه‌های تخصصی پیگیری می‌کند. امیدواریم گسترش روابط در حوزه‌هایی که به تایید دوطرف خواهد رسید و کارشناسی خواهد شد، داشته باشیم.

وی کارآفرینی اجتماعی را موضوع بسیار خوبی عنوان کرد و در پایان یادآور شد: فناوری تولید سمعک اگر در سطح هایتک پیگیری شود مورد حمایت ما خواهد بود. به هر حال در دنیا بخشی از معلولیت‌ها در بدو تولد در حوزه شنوایی است که اگر بتوانیم این را در کشور پیاده‌سازی کنیم، حمایت همه‌جانبه را خواهیم داشت.

همچنین درخصوص توانمندسازی و موضوعات اقتصادی که جواب داده شد در دنیا مثل bookig, amazon و … که توسعه فرابخشی داشتند می‌توانیم حوزه توانمندسازی اکونومی اقتصادی داشته باشیم و بتوانیم فضایی را باز کنیم که همه حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی براساس تقسیم کار و ظرفیت‌های موجود پلتفرم توانمندسازی اقتصادی را پیاده‌سازی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز