خبرگزاری کار ایران

توضیحات استاندار تهران در مورد سامانه امید/ رصد روزانه ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کووید ۱۹ در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۳۲۷

استاندار تهران با بیان اینکه امروز آمار فوتی‌های ما در استان تهران به زیر ۲۰ نفر رسیده است و روند نزولی است، گفت: صددرصد مدارس بازگشایی شده اما ۳۰ درصد دانش آموزان به طور متوسط در مدارس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری استاندار تهران گفت: در این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته روند ابتلاء‌ هم در موارد ابتلاء، هم در موارد بستری، همچنین در موارد فوت رو به کاهش بوده است.

وی ادامه داد: امروز آمار فوتی‌های ما در استان تهران به زیر ۲۰ نفر رسیده است و روند نزولی است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های کاهش بیماری سطح وسیع واکسیناسیون است. نزدیک به ۹۰ درصد رسیده و مردم استقبال گسترده‌ای از واکسیناسیون داشتند. متوسط واکسیناسیون در سطح کشور تقریبا دو برابر متوسط واکسیناسیون در دنیا است و از این جهت اقدام جدی اتفاق افتاده است.

منصوری تصریح کرد: نکته اول اینکه دستورالعمل جدیدی را وزارت بهداشت درباره تزریق دوز بوستر یا یادآور داده‌اند. افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه از واکسیناسیون دوز دوم‌شان می‌گذرد باید مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند. به همه مراکز تزریق واکسن نیز دستور داده شده است که در حال آماده‌باش باشند و برای هر فردی که مراجعه کرد تزریق دوز سوم را انجام دهند. در بسیاری از کشورها بعد از تزریق دوز دوم دیگر موضوع را رها کردند و با مشکلاتی مواجه شدند بنابراین ما باید کنترل کنیم.

وی ادامه داد: نکته دوم درباره کنترل بیش از پیش مسئله در مدارس است. صددرصد مدارس بازگشایی شده اما ۳۰ درصد دانش آموزان به طور متوسط در مدارس حضور دارند.

استاندار درباره ابتلای دو هزار دانش‌آموز به کرونا گفت: جمعیت دانش‌آموزی ما در تهران بیش از ۲ میلیون نفر است. متوسط ابتلای دانش آموزی در سطح استان تهران پایین‌تر از ابتلای عموم مردم است. این روند ابتلاء طی دو هفته بوده است و قرار شد رصد روزانه داشته باشند که اگر مشکلی بود تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

منصوری در مورد آلودگی هوای تهران اظهار داشت: مسئله آلودگی هوا مسئله تکراری و تاریخی تهران شده و در آخرین جلسه مرتبط با این موضوع در روز شنبه با حضور شش وزیر و مسئولین مرتبط با حضور معاون اول رئیس جمهور تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: در این حوزه برخی اقدامات کوتاه مدت همچون جلسات کمیته اضطرار می باشد که تصمیمات این کمیته تنها تصمیمات مسکنی است و بخشی از این تصمیمات قابل اجراست و بخشی دیگر قابلیت اجرا ندارد و همه آنها نیز بر اساس شاخص آلایندگی هوا اتخاذ می‌شود.

استاندار تهران تاکید کرد: در جلسه روز شنبه با محوریت وزیر کشور مقرر شد وزارتخانه‌های نیرو و صمت، استانداری و شهرداری تهران ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی را مبتنی بر قانون هوای پاک به معاون اول رئیس جمهور ارائه کند.

منصوری ادامه داد: تاکید شده که در بودجه سال آینده برای موضوع آلودگی هوا رقم قابل توجهی اختصاص پیدا کند، البته بخشی از کار تامین بودجه است و بخشی دیگر موضوعات مدیریتی است و این اقدامات برای کوتاه مدت نخواهد بود و باید با اتخاذ تصمیمات مناسب این کار را به پیش ببریم.

وی با اشاره به سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیان کرد: سامانه هوشمند امید، رصد، پیگیری و اعمال محدودیت‌ها را انجام می دهد که مقرر است از امروز اجرایی شود تا اعمال برخی محدودیت‌ها برای برخی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند اعمال شود و یک هفته تا ۱۰ روز آینده این سامانه به صورت کامل در استان تهران عملیاتی خواهد شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند در فرآیند آن از برخی خدمات همچون دریافت بلیت هواپیما محروم خواهند شد؛ همچنین در این سامانه برای دستگاه‌های مختلف جهت ضمانت اجرایی طرح موضوعاتی همچون تذکر، جریمه و غیره در نظر گرفته شده است.

منصوری ادامه داد: در حال حاضر در حوزه صنعت، معدن و تجارت و فرودگاه‌ها، صدور بلیت‌ها براساس سامانه است و در مرحله بعد خدمات شهرداری‌ها و احتمالا بانک‌ها برای افرادی که واکسن نزده‌اند محدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرایی شد و اجرای آن نیز مبتنی بر کد ملی اشخاص است؛ اظهار داشت: در خصوص کارمندان دستورالعمل ابلاغی کاملا شفاف است، ضمن اینکه تقاضا بر این بوده که همه کارمندان واکسن را تزریق کنند اما کسانی که این کار را نکرده‌اند باید هر دو هفته یک بار تست منفی PCR خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز