خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع مدیران شهری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۵۰۹

​اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع مدیران شهری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. این طرح که با امضای ۱۱ عضو شورا از جمله ناصر امانی, محمد آقامیری، مهدی عباسی،سوده نجفی, نرجس سلیمانی، سید جعفر تشکری هاشمی, جعفربندی شربیانی, زهرا شمس احسان، حبیب کاشانی، علی اصغر قائمی و مهدی اقراریان مطرح شد، اعضای شورای شهر را نیز شامل چند بند مصوبه تعارض منافع می داند.

جعفربندی شربیانی ضمن قرائت این طرح یک فوریتی گفت: با توجه به ضرورت شفاف سازی و به رقم تصویب مصوبه تعارض منافع در شورای پنجم به دلیل طولانی شدن مراحل تصویب آن و عدم اجرای کامل و نواقص موجود ضرورت دارد این مصوبه تکمیل و به روز رسانی شود.

او ادامه داد: عمل نکردم به این مصوبه در مدیریت شهری دوره پنجم باعث رویگردانی افکار عمومی از آنها شد.

شربیانی گفت: این طرح در راستای تاکید مقام معظم رهبری اخیرا درخصوص حل نخبگی مسایل شهری است که لازمه آن گردش نخبگان می باشد که انتصاب کارکنان  وابسته مدیران و اعضای ورای شهر و مغایر این گردش عادلانه و شایسته سالار خواهد بود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: هزینه های روانی و فضای سنگینی علیه شورای ششم که خود را انقلابی و اصولگرا می داند به راه افتاده است و باعث کاهش سرمایه اجتماعی شورا هم در درون و هم بیرون شهرداری شده است.

شربیانی در ادامه با قرائت متن پیشنهادی گفت: مصوبه مدیریت تعارض منافع مورخ ۱۷/۴/۹۶ در جلسه ۹۱ دوره پنجم به شر زیر اصلاح می گردد: در بخش دوم ماده دو بعد از کلمه مدیران شهرداری و واحد‌های تابعه عبارت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مدت عضویت اضافه می شود.

دو: در بخش دوم ماده سه، بخش چهارم مواد ده و ۱۱, بخش پنجم ماده ۱۲, بخش ششم ۱۴ و بخش هفتم ماده ۱۵ نیز عبارت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مدت عضویت اضافه می گردد.

او ادامه داد: سه: تمامی انتصابات صورت گرفته از تاریخ ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۰ توسط کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر بررسی و چنانچه برخلاف این کمیسیون تشخیص داده شد کن لم لیکن تشخیص داده می شود.

شربیانی گفت: چهار: کسانی که قبل از این تاریخ استخدام شده و یا پست مدیریتی گرفته باشند از این مصوبه مستثنی می باشند.

پنج: کارکنان شهرداری تهران، رسانه ها و شهروندان می توانند نقص این مصوبه را گزارش داده و کمیسیون موظف است بلافاصله و خارج از نوبت آنرا رسیدگی کند.

شش: نظارت بر حسن اجرای این مصوبه با کمیسیون نظارت شورا است و هر ۶ ماه یک بار باید گزارش آنرا به شورا ارائه دهند.

در ادامه حبیب کاشانی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: مصوبه توسط همکاران ما در شورای پنجم تهیه و اعضای شورای فعلی به این نتیجه رسیدند اعضای شورای شهر را نیز مشمول کنند. اما متن ایرادات قانونی دارد و عطف به ماسبق نمی شود. پیش بینی می کنم فرمانداری این طرح را رد کنند اما دوستان بزرگواری نشان می دهند و خودشان را نیز شامل این طرح می کنند.

به گزارش ایلنا در ادامه یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد که با موافقت ۱۸ عضو و مخالفت مهدی بابایی و میثم مظفر به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز