خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۹۷

طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» ابتدا در منطقه ۲۰ تهران اجرا و در ادامه در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا،‌ طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» روز گذشته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا شد. این طرح در ابتدا با محوریت، محله منازل شهدا آغاز شده است و در ادامه تمام محله‌های شهر تهران را در بر خواهد گرفت.

رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران درباره جزییات این طرح گفت: برای اینکه برکتی به این اقدمات داده شود و پرسنل شهرداری یک کار دلی را انجام دهند بنا شد پنجشنبه‌های هر هفته تا پایان طرح، کار از در خانه یک شهید در نواحی شروع شود. 
 
او افزود: در واقع از ساعت ۷ تا ۱۲ همه اکیپ در هر ناحیه جمع می‌شوند و از در خانه یک شهید نظافت، رفت و روب و مباحثی مانند رنگ‌های پوششی شروع می‌شود و کوچه‌های پیرامونی خانه شهید نیز شامل این طرح می‌شود تا ما عملا تا پایان طرح تمامی سطح شهر را به نام یک شهید شروع کنیم. 
 
محمدی در تشریح این طرح افزود: البته مفهوم این کار این نیست که ما فقط در خانه آن شهید را نظافت می‌کنیم بلکه به عنوان تبرک کار از جلوی در خانه شهید و به نام آن شهید آغاز می‌شود ولی اقدامات فقط مختص آن کوچه نیست و تمام کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف محل و ناحیه شامل فعالیت‌ها می‌شوند. 
 
او در ادامه بیان کرد: در پنجشنبه‌ای که گذشت در تمامی مناطق شهرداری بالغ بر پنج هزار پرسنل در این طرح فعال بودند. بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موضوع از جمله نظافت مخازن، رنگ آمیزی زیرمخزن‌ها، تیرهای چراغ برق و دیوار نویسی  رنگ‌های پوششی، لکه گیری آسفالت و هر چیزی که تحولی در محله و ناحیه نسبت به وضع موجود آن ایجاد کند در این طرح دیده شده است‌. هفته اولی بود که این طرح شروع شد و نتیجه آن مبارک بود چرا که بعد از آن بارندگی خوبی در شهر داشتیم. 
 
محمدی با بیان اینکه برای این طرح دو ماه بازه زمانی دیده شده و امیدواریم اتفاقات خوبی برای شهروندان رقم بخورد، یادآور شد: حتی اگر بعد از دوماه به نتایج مطلوب مورد نظر دست پیدا نکردیم این مرحله از طرح را تمدید و ادامه می دهیم. چرا که این مرحله مربوط به مسائل ابتدایی و جاری است و در طرح تحولی قرار است تصمیمات بهتر و مهمتری اتخاذ شود.
 
او ادامه داد: بیشترین کار در این مرحله از جنس خدمات شهری است و بعد از آن حوزه‌های عمرانی و ترافیکی، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو را مد نظر قرار می دهیم و طرح نگهداشت را به صورت فنی‌تر و تخصصی تر از جمله اورهال کردن اتوبوس‌ها و قطارهای مترو دنبال خواهیم کرد. در حال حاضر موضوعات جاری که انجام نشده را باید لحاظ کنیم و بعد از دو ماه طرح به صورت تخصصی‌تر و با توجه به موضوعات زیربنایی پیش خواهد رفت هر چند اجرای موضوعات جاری طرح نیز همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. 
 
به گزارش پایگاه خبری شهر، او گفت: برای اجرای این طرح از ظرفیت پرسنل شهرداری و سقف قرادادهای پیمانکاران استفاده می‌کنیم و هزینه تازه‌ای به آن اضافه نکردیم. هر روز این طرح دنبال می‌شود و پنجشنبه‌ها نیز بر اساس پیشنهاد یکی از شهرداران خوش سلیقه مناطق این اقدام به نام یکی از شهدا در هر ناحیه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز