خبرگزاری کار ایران

افزایش سرمایه اجتماعی باعث بالا رفتن سرمایه سیاسی و اقتصادی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۹۸

استاندار تهران با بیان این که افزایش سرمایه اجتماعی منجر به افزایش سرمایه سیاسی و اقتصادی می‌شود،گفت: در دولت حضرت آیت الله رئیسی مسئول اشرافی جایی ندارد.

به گزارش ایلنا محسن منصوری در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات با بیان اینکه شهرستان شمیرانات یکی از شهرستان‌های مهم استان تهران محسوب می‌شود، گفت: این شهرستان از چندین بعد از جمله از بعد الگوساز برای استان تهران و حتی کشور قلمداد می‌شود. در حقیقت این شهرستان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای تهران و کشور الگو ساز است. باید سیاست‌های اصلی خود را در این شهرستان مشخص کنیم و همه برنامه‌ها و منابع مالی را در این جهت هدایت و اجرایی کنیم. 

وی ادامه داد: اگر از من پرسیده شود ماموریت شما در دولت آقای رئیسی چه چیز است قطعا افزایش سرمایه اجتماعی نظام را عنوان خواهم کرد. اگر این مهم محقق شود قطعا در همه زمینه‌ها شاهد رشد و توسعه خواهیم بود و شهرستان شمیرانات ظرفیت‌های متعددی برای ارتقای سرمایه اجتماعی دارد. 

استاندار تهران با اشاره به اظهاراتی که درباره منطقه شمیرانات می‌شود خاطرنشان کرد: بعضا در خصوص شهرستان شمیرانات عنوان‌هایی همچون مرفحین بی‌درد و خوش‌نشین‌ها عنوان می‌شود که من این عبارات را نمی‌پذیرم و قبول ندارم. شهرستان شمیرانات با ۳۵۰۰ شهیدی که به نظام داده است به نسبت جمعیت این شهرستان در زمان جنگ واقعا شاخص بالایی است که گواه ریشه دار بودن مردم این منطقه و تدین آن‌ها است که باید از این ظرفیت‌ها بهره مناسب را گرفت. 

وی تصریح کرد: با کار و حرکت جهادی و کار شبانه روزی باید سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم. وقتی برای بدون برنامه کار کردن و کور کار کردن نداریم. باید با افزایش خدمات اجتماعی سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم. ما مکلف هستیم تا روزی که مسئولیت داریم در جمهوری اسلامی ایران کارها را جامع و متقن پیگیری کنیم. 

استاندار تهران همچنین با بیان این که امروز به مدیریت علمی نیاز داریم چراکه جنس نیازهای مردم متفاوت شده است، گفت: باید امروز به مراکز علمی متصل شویم و نباید تناقضی میان رفتار و گفتار مسئولان وجودداشته باشد چرا که این موضوع یک آفت قلمداد و موجب سرمایه سوزی می‌شود. این امر در سطح شهرستان شمیرانات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و رفتار و گفتار مسئولان یکسان باشد. گاهی مشخص است برخی سرمایه‌ها با عرق جبین به دست نیامده که مردم این موارد را می‌بینند و دلسرد می‌شوند. لذا باید مراقبت کنیم به ویژه در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی در دولت آقای رئیسی مسئول اشرافی جایی ندارد باید محیط به لحاظ گفتمانی و فرهنگی برای سبک اشرافی مسئولین ناامن شود. 

منصوری خاطرنشان کرد: عامل دیگر درافزایش سرمایه اجتماعی که خود منجر به افزایش سرمایه سیاسی و اقتصادی و… می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و مردمی در درون شهرستان است که خوشبختانه شمیرانات در سطح استان تهران از این حیث نمونه است. یک نمونه از این ظرفیت‌ها حضور امام زاده صالح در این شهرستان است. در حقیقت امام زاده صالح پناه مردم تهران است. 

منصوری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که هر جا کار به مردم سپرده شود، موفق خواهیم بود. باید مدل این کار را پیدا کنیم چرا که حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل را اگر به مردم بسپاریم کار به بهترین شکل ممکن به پیش می‌رود حتی امنیت را نیز به مردم می‌توان سپرد و آن را تقویت کرد که تجلی آن بسیج است. در کرونا هم با رهبری حضرت آقا که خداوند به ایشان سلامتی بدهند مدلی در کشور پیاده شد که در سطح دنیا زبانزد شد. 

وی ادامه داد: نیاز نیست کشور را خیلی اقتصادی اداره کنید یا آن را امنیتی اداره کنیم بلکه مدل اداره کشور را باید به سمت اداره اجتماعی ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز