خبرگزاری کار ایران

تلاش برای رفع یکی از گلوگاه های ترافیکی بزرگراه شهید باقری تا بهار سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۹۸

با بهره برداری از پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام یکی از مهمترین گره های ترافیکی بزرگراه شهید باقری برطرف خواهد شد.

به گزارش ایلنا، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به کارکرد نامناسب دوربرگردان های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تغییر مداوم خطوط حرکتی خودروها و ترافیک سنگین را از مهمترین نتایج عملکردی این دوربرگردان های همسطح ذکر و اضافه کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام به عنوان نخستین اقدام مدیریت شهری در جهت ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری از دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شهرداری منطقه ۴ آغاز شده و بهره برداری از آن، یکی از مهمترین گره های ترافیکی این بزرگراه شمالی- جنوبی را برطرف خواهد ساخت.

وی تقاطع غیرهمسطح شهید باقری- فرجام را شامل یک پل رفت و برگشت به طول ۴۷۶ متر و عرض ۱۳ متر دانست و با بیان آنکه این پل سواره رو از ۲ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی برخوردار است، یادآور شد: تاکنون برای احداث این پل که شرق خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به غرب آن متصل می کند، تمام پایه ها، ستون ها و تیرهای عرشه اجرا شده و کار ساخت دیواره های حائل کوله شرقی نیز به اتمام رسیده است.

به گفته وی، دست اندرکاران اجرایی، عملیات احداث دال بتنی عرشه را به صورت بی وقفه دنبال می کنند و در عین حال کار اجرای شیبراهه ورودی، نصب قرنیز و ایزولاسیون دیواره ها در جبهه شرقی نیز در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تیرهای برق، فیبرنوری، اشجار و لوله انتقال آب را از جمله معارضات و موانع تاسیساتی اجرای این پروژه برشمرد و با بیان آنکه معارضات بخش شرقی پل رفع شده و موانع تاسیساتی بخش غربی نیز به موازات پیشرفت عملیات اجرایی در این جبهه کاری جابجا خواهند شد، ابراز امیدواری کرد عرشه و رمپ غربی پل تقاطع شهید باقری- فرجام تا پایان سال تکمیل شوند.

بنا براعلام  پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به گفته شعبانی، پیشرفت عملیات اجرایی پل تقاطع غیرهمسطح شهید باقری- فرجام به مرز ۷۵ درصد رسیده و تلاش خواهد شد این تقاطع راهگشای ترافیکی، تا پایان بهار سال ۱۴۰۱ تحویل شهروندان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز