خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

برگزاری آزمون دستیاری برعهده وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۶۴

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه برگزاری آزمون دستیاری همانند سایر آزمون های حوزه سلامت برعهده وزارت بهداشت است، تاکید کرد: داوطلبان عزیز در کمال آرامش و بدون توجه به جنجال های ساختگی، به مطالعه پرداخته و بر آمادگی خویش بیفزایند و اطمینان داشته باشند که وزارت بهداشت اجازه تضییع حقوق آنها را به هیچکسی نخواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «ابوالفضل باقری فرد»، معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: برگزاری آزمون دستیاری همانند سایر آزمون های حوزه سلامت برعهده وزارت بهداشت است و افراد و گروه ها اجازه ورود در تصمیم گیری را ندارند.

وی افزود: طبق قوانین کشور تعیین تاریخ و نحوه امتحان رشته های دستیاری برعهده دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است. براین اساس، مرکز سنجش وزارت بهداشت همه ساله تقویم امتحانات را رسما اعلام می کند تا داوطلبان گرامی با برنامه ریزی لازم بتوانند در این امتحانات شرکت کنند. طی دو سال اخیر به علت شیوع بیماری کرونا تغییراتی در این تاریخ ها اتفاق افتاد و شکایاتی را در مراجع قانونی رقم زد.

باقری فرد ادامه داد: تغییرات نابهنگام تاریخ امتحانات خصوصا در حیطه پذیرش دستیار تخصصی، صدمات جبران ناپذیری را به نخبگان و نیز فرآیندهای خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان ها وارد می کند. داوطلبان واقعی که با مشکلات زیاد، خود را آماده امتحان در موعد مقرر کرده اند، با تغییر تاریخ با بهانه های مختلف، آمادگی خود را از دست داده و چه بسا با تغییر شرایط، امکان شرکت و موفقیت را از دست می دهند که این امر مغایر با عدالت آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، معاونت آموزشی وزارت بهداشت مصمم به اجرای ضوابط و قوانین خود بوده و ضمن تعامل نزدیک یا قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری، در حال حل و فصل قانونی پرونده ها و رای های صادره قبلی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت آزمون پذیرش دستیار و وجود صندلی های خالی در بعضی رشته های مورد نیاز کشور در طی ساله های گذشته، تغییراتی در نحوه امتحان در حال انجام است که پس از تایید در نشست اخیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، اعلام خواهد شد.

باقری فرد در پایان تاکید کرد: داوطلبان عزیز در کمال آرامش و بدون توجه به جنجال های ساختگی، به مطالعه پرداخته و بر آمادگی خویش بیفزایند و اطمینان داشته باشند که وزارت بهداشت اجازه تضییع حقوق آنها را به هیچکسی نخواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز