خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

پیشنهاد پلیس برای خروج معتادان متجاهرِ شهرستانی از پایتخت/ مراکز کاهش آسیب باید جمع‌آوری شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۴۰

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: پیشنهاد می‌دهیم متجاهرانی که در تهران توسط پلیس دستگیر می‌شوند بعد از بازپروری به استان‌های خود برگردانده شده و در چتر حمایتی استان خود قرار بگیرند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به رشد کشفیات در ماه‌های اخیر با افزایش ورود مواد مخدر روبرو هستیم، گفت: ما در بخشی با افزایش ورود مواد مخدر مواجه شده‌ایم.در چند ماهه گذشته بیش از دو تن مواد مخدر از نوع روان‌گردان شیشه کشف و ضبط کرده‌ایم. البته بخشی از این افزایش کشفیات به دلیل اقدامات اطلاعاتی است که نیروی انتظامی انجام داده و ما موفق به کشف این حجم از مواد مخدر شده‌ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه چتر اطلاعاتی همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر باعث افزایش کشفیات شده‌ است، خاطرنشان کرد: اینکه دو تن مواد در پایتخت کشف و ضبط شده با هماهنگی استان‌‌های شرقی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و ... بوده و این محموله‌ها تا تهران پیگیری شده و در پایتخت کشف و ضبط شده است.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: علت این کار نیز به این دلیل بوده است که سرشبکه، قاچاقچی، فرد تحویل‌گیرنده و ... را شناسایی و دستگیر کنیم، وگرنه می‌توانستیم محموله را در همان مرز ضبط کنیم.

وی یادآور شد: ما در ماه‌‌های اخیر باندهای بسیار مهمی را در حوزه شهر تهران منهدم کرده‌‌ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بیشتر معتادان متجاهر در پایتخت از دیگر شهرها به تهران آمده‌اند، پیشنهاد پلیس برای بازگشت این افراد به استان‌‌های خودشان چیست؟ گفت: ما در این زمینه چند پیشنهاد ارائه کرده‌ایم. مراکز کاهش آسیب سال‌هاست در تهران وجود دارد و مدعی هستند که اقدامات کاهش آسیب ارائه می‌دهند، اما ما هیچ پاسخی تاکنون نگرفته‌ایم، پیشنهاد اول ما این است که این مراکز باید جمع‌آوری شود.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: اما متجاهران شهرستانی که توسط پلیس دستگیر می‌شوند، پیشنهاد ما این است که این افراد بعد از بازپروری تحویل استان و شهرستان خودشان شوند و تحت چتر حمایتی آن استان قرار بگیرند.

وی درباره ایجاد اتاق مصرف در گرمخانه‌ها گفت: ما براساس قانون رفتار می‌کنیم و چیزی که فراتر از قانون باشد را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز