خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در شورای شهر:

توقف ۲۹۰ هزار موتورسیکلت متخلف / قوانین شهر تهران باید با سایر شهرها تفاوت داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۷

همواره اعلام می‌شود که تعداد خودروهای شهر تهران ۴ میلیون است. من نیز آماری در این زمینه ندارم و کاری هم ندارم اما قطعاً تعداد خودروها در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودرو است.

ایلنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با حضور در شورای شهر از توقف ۲۹۰ هزار موتورسیکلت متخلف در سطح شهر تهران خبر داد و خاطر نشان کرد که قوانین شهر تهران باید با سایر شهرها تفاوت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی که در شورای شهر تهران به منظور ارائه گزارش حضور یافته بود با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد ترافیک کل کشور در شهر تهران است اظهار کرد: ۴۰ درصد از سفرهای برون‌شهری نیز مربوط به تهرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از مجموع پنج هزار و ۸۰۰ تقاطع شهر تهران ۷۰۰ تقاطع هوشمند است ادامه داد: پلیس راهور در بحثآموزش و فرهنگ‌سازی تلاش‌های بسیاری را انجام داده است به طوری که در طول سه سال گذشته شاهد آموزش مفاهیم انضباط اجتماعی به ۲۷۰ مربی مهدکودک، ۷۲ هزار کودک در مهدکودک‌ها، ۷۵۰ هزار همیار پلیس، آموزش ۱۰ هزار معلم به عنوان فرهنگ‌یار پلیس، آموزش ۱۱ هزار پلیس مدرسه، ۱۱ هزار راننده سرویس مدارس و آموزش ۱۲۶ هزار نفر از اصناف مختلف را در دستور کار داشتیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه آموزش‌های خود را برای نیروهای مسلح نیز پیگیری کردیم گفت: در همین راستا ۸۰ هزار نفر آموزش دیدند. همچنین ۶۵ هزار نفر نیز در سازمان‌های دولتی و غیردولتی آموزش‌های لازم انضباط ترافیکی را فرا گرفتند.

رحیمی در ادامه از اجرای طرح جامع آموزش رانندگان و راکبان متخلف خبر داد و گفت: امسال ۲۹۰ هزار موتورسیکلت سوار متخلف متوقف شده‌اند. همچنین بعد از اجرای طرح ارشادی آموزش موتورسیکلت‌سواران ۱۲۴ هزار موتور سیکلت سوار به جای توقف موتورشان و انتقال به پارکینگ از ۱۸ مرداد ماه تاکنون آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در سال جاری تلاش کرده‌ایم توقیف موتورسیکلت‌ها را به حداقل رسانیم گفت: در سال جاری ۱۵ هزار موتورسیکلت توقیف شده است که بیشتر این تعداد متعلق به کلانتری‌ها بوده تا پلیس راهور.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تصادفات شاهد کاهش تلفات بودیم گفت: تهران در سه سال گذشته رتبه برتر را در کاهش کشته‌ها داشته است که خوشبختانه در سال جاری نیز همچنان در رأس قرار دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین درباره سایر فعالیت‌های پلیس راهور گفت: برخورد با تخلفات پلاک مخدوش شده، تأکید بر کاهش معاینه فنی از ۵ سال به ۲ سال و حضور افسر پلیس در مراکز، نظارت بر حمل و نقل، بار و مسافر، راه‌اندازی مجدد سرویس ادارات، جدیت در بحثسرویس مدارس، کنترل و تردد کامیون‌ها از جمله اقداماتی است که به جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه یک میلیون خودرو فرسوده و ۵۰ هزار خودروی فرسوده حمل و نقل عمومی در شهر تهران در حال فعالیتند تأکید کرد: علاوه بر خروج این خودروها باید به کاتالیست و کنیستر در تولید خودروهای در حال تردد توجه شود و از آنجا که خارج از شهر تهران در اطراف و سایر شهرستان‌ها معاینه فنی تقلبی صادر می‌شود لذا لازم است در صدور معاینه فنی دقت لازم بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هزار اداره دولتی و مراکز تجاری در شهر تهران با فعالیتشان ترافیک را افزایش داده‌اند تصریح کرد: همواره اعلام می‌شود که تعداد خودروهای شهر تهران ۴ میلیون است. من نیز آماری در این زمینه ندارم و کاری هم ندارم اما قطعاً تعداد خودروها در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودرو است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه شهر تهران با سایر شهرها تفاوت دارد گفت: قوانینی که برای خروج خودروهای فرسوده و دودزا در شهر تهران لحاظ می‌شود باید با سایر قوانین تهران فرق داشته باشد.

وی با بیان اینکه توقف خودروهای دودزای دولتی و غیردولتی در پارکینگ‌ها دردی را درمان نمی‌کند گفت: این خودروهای دودزا پس از ۱۰ و ۱۵ روز از پارکینگ خارج می‌شود باید جایگزین مناسبی برای آنها لحاظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز