خبرگزاری کار ایران

جوان‌ها از چالش‌ها فرصت خلق می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۲۵

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف گفت: جوان‌ها همواره از چالش استقبال می‌کنند و در مواجهه با چالش‌ها، فرصت‌هایی را خلق می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بعد از ظهر امروز با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و معاونان وی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد. رسول جلیلی سرپرست دانشگاه شریف در این مراسم بیان کرد: پیامبر اسلام می فرماید شما را به نیکی با جوانان سفارش می‌کنم چرا که آنها دل‌های دقیق‌تری دارند و شما  برگزارکنندگان این رویداد به این توصیه پیامبر از ایشان اسلام عمل کرده اید.

وی در ادامه افزود: کشور ما امروز با مسائل و چالش‌های روبه‌رو است.  ما نیاز داریم که این مسائل را به خوبی و به موقع بشناسیم راه‌حل‌هایی برای آنها ارائه کنیم. به عنوان یک معلم می‌دانم که جوان‌ها همواره از چالش استقبال می‌کنند و در مواجهه با چالش‌ها و فرصت‌هایی را خلق می‌کنند.

رئیس دانشگاه شریف گفت: به علاوه کسب علم بیش از هر چیز به شور، نشاط، انرژی و انگیزه نیاز دارد. لذا توانمندسازی و پرورش جوان‌ها و هدایت و تشویق آنها به سمت حل مسائل واقعی جامعه به خصوص با تمرکز بر فناوری‌های نوین ارزش آفرین و فناوری‌های اقتدار آفرین نقش مهمی در تولید ارزش افزوده و شکوفایی کشور در همه عرصه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت.

جلیلی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از کانون‌های اصلی پرورش جوانان نخبه توانسته است بیش از نیم قرن فعالیت خود نقش بسیار موثری در توانمندسازی جوانان نخبه در علم، پژوهش، فناوری و کارآفرینی داشته باشد. همچنین توانسته از پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اثربخشی اجتماعی کسب کند.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزشی که یکی از ارکان اساسی دانشگاه است موفقیت‌های چشمگیری همچون ارتقای کیفیت آموزش از طریق اهتمام به جذب اساتید برجسته، ایجاد حوضچه های جدید میان رشته‌ای و گسترش آموزش های تخصصی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه شریف اضافه کرد: در حوزه پژوهش اهتمام ویژه‌ای به ارتقاء کمیت و کیفیت پژوهش‌های نظری و کاربردی، ساماندهی پژوهشکده‌ها و ایجاد پژوهشکده‌های میان رشته‌ای، توسعه دوره‌های پسا دکترا و ارتقاء زیرساخت های آزمایشگاهی شده است.

وی اشاره کرد: در حوزه فناوری گسترش مجتمع خدمات فناوری، ایجاد و گسترش پارک علم و فناوری و ناحیه نوآوری شریف توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد مرکز نوآوری تخصصی و توسعه زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات و پردازش سریع از جمله دستاوردهای مهم دانشگاه صنعتی شریف است.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: بسیاری از این موفقیت مرهون حمایت مادی و معنوی نیکوکاران ای است که بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف را به صورت خودجوش شکل داده‌اند و بخش مهم از تامین مالی برنامه های مختلف که مدیران دانشگاه تحقیق می‌کنند را به عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز