خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل با وزیر علوم

زمینه‌های گسترش پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۷۳۷

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه معاون آموزش و پژوهش این سازمان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه، دیدار و زمینه‌های گسترش پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها و همچنین شرایط ایجاد رشته‌های تحصیلی در این حوزه را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا، در این نشست سردار جلالی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حفظ و صیانت از کشور در مقابل انواع تهدیدات فناوری پایه دشمنان گفت: ادبیات و گفتمان پدافند غیرعامل به خوبی در کشور جا افتاده است و توسعه پایه‌های علمی و دانشی آن هدف امروز سازمان پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اجرای برخی رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های نیروهای مسلح کشور گفت: به دنبال توسعه رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های دولتی هستیم تا هم دانش آکادمیک این حوزه غنی‌تر و هم نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه تربیت شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حوزه‌های پدافند سایبری، اقتصادی، نظامی، پرتوی، زیستی و شیمیایی، مردم محور، کالبدی را از دیگر حوزه‌های مهم و اولویت دار سازمان پدافند غیرعامل ذکر کرد و گفت: باید در این حوزه‌ها رشته‌های تحصیلی و انجمن‌های علمی ایجاد کنیم و در سایر رشته‌های غیر پدافندی نیز دروس پدافند غیرعاملی درج نماییم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با استقبال از پیشنهادات سردار جلالی گفت: در صورت تدوین طرح تفصیلی رشته‌های مورد نظر و اعلام سرفصل‌ها توسط سازمان پدافند غیر عامل به وزارت عتف، این وزارتخانه آمادگی دارد ایجاد این رشته‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

زلفی‌گل تاکید کرد: ایجاد رشته‌های جدید باید با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور باشد تا دانش آموختگان پدافند غیرعامل امکان جذب و بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز