خبرگزاری کار ایران

شهیدفخری زاده قلب رئوف و ذهن دقیقی داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۲۸۶

شهیدفخری زاده قلب رئوف و ذهن دقیقی داشت که دشمن او را به شهادت رساند، البته دشمن به زعم خود فکر می‌کند اگر با دانشمندان علمی این کار را کند کسی این راه را ادامه نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت مقام علمی شهید محسن فخری زاده و رونمایی از کتاب فلسفه اسلامی و فیزیک بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد. محمد مهدی طهرانچی در این مراسم خاطر نشان کرد: شهدای جهاد علمی ویژگی خاصی دارند، به عنوان مثال مسعود علیمحمدی که در سال ۸۸ از میان ما رفت و  آن زمان به شهید فخری زاده گفتم که مسعود خیلی مظلوم بود.

وی افزود: این شهید در راه این مرز و بوم هر آنچه از سرمایه علمی داشته تقدیم کرده است. مدتی بعد چهلم شهید شهریاری با سالگرد علیمحمدی یک زمان شد. بعد از آن در هشتم آذر ۸۹ عزیز دیگری از میان ما رفت و او هم در کمال خلوص بود، هنوز یک سال نشده بود که داریوش رضایی نژاد از میان رفت‌.

طهرانچی گفت: در یک روز تابستانی خبر رسید که باز در جلوی دیدگان همسر و فرزند عزیزی را از ما گرفتند. شهیدفخری زاه قلب رئوف و ذهن دقیقی داشت که دشمن او را به شهادت رساند. البته دشمن به زعم خود فکر می‌کند اگر با دانشمندان علمی این کار را کند کسی این راه را ادامه نمی‌دهد. کسی در مسیر علم عالم نمی‌شود مگر اینکه از فراگیری، مشاهده، تعقل و شهودش بهره بگیرد. در  آنجایی فرد حکیم می‌شود که نسبت به آنچه در لبه دانش است فراگیری کسب کرده باشد.

رییس دانشگاه آزاد گفت: نگاه شهید به فلسفه علاقه‌ای نبود، او معتقد بود اگر قران و علم صحیح باشد ما می‌توانیم با کسب حداکثری علم روز، بنیان‌هایی را بگذاریم که ماحصل آن جدید باشد. اگر تربیت علمی قرانی در محققان دفاعی ما نباشد از آنچه مورد نظر است حاصل نمی‌شود. او معتقد بوددعلوم طبیعی یا رمز و راز خلقت وقتی بنیان‌هایش صحیح باشد، دستاوردهایش هم نوین است. ما مراسم نگرفتیم که به یک رفیق ابراز علاقه کنیم ما نگاهمان به بزرگداشت علم تمدن ساز است.

وی افزود: مرجعیت ساز کسی است که دشمن می‌گوید، نگاه علمی شهید فخری زاده روی کره خاکی قابل تحمل نبود. جوانان و دانشگاهیان این سرزمین هرگز کوتاه نخواهند آمد زیرا امامشان کسی است که با خانواده به صحنه کربلا رفت. اگر شما همسر خود را در صحنه مصاحب دیدید، زینب کبری برادران خود را در این مصائب دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان این برنامه کتاب فلسفه اسلامی و فیزیک به همراه همسران شهید فخری زاده، علیمحمدی و رضایی نژاد رو نمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز