خبرگزاری کار ایران

شهید فخری زاده مدیری جهادی و انقلابی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۲۶۳

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عالمی حکمت بنیان، مدیری جهادی، انقلابی و مخلص بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت مقام علمی شهید محسن فخری زاده و رونمایی از کتاب فلسفه اسلامی و فیزیک بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد.

عبدالحسین خسرو پناه معاون علوم انسانی وهنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهید فخری زاده عالمی حکمت بنیان، مدیری جهادی و انقلابی مخلص بود، چون او عالمی حکیم بود و اطلاعات فلسفی او نه تنها اندک‌نبود بلکه به مسایل کاملا اشراف داشت.فخری زاده  با وجود بی‌مهری‌ها مدیری جهادی بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: او انقلابی مخلص بود و حتی  مصداق بارز آیه ۲۰ سوره توبه است. شهادت فخری زاده عنایت به روح والایش بود. درخواستم این است که کل راه شهید را ادامه دهید نه بخشی از آن. دانشمند سکولار دغدغه انقلابی گری ندارد و مانند شهید فخری زاده جهادی نیست. انسی که شهید فخری زاده با عرفان ادبی داشت او را به سمت فلسفه و فیزیک کشاند.

خسرو پناه گفت:خداوند توفیق دهد ما نیز در مسیری که ایشان طی کرد باشیم و به مقام شهید نائل شویم.

جمشید صباغ زاده قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در این مراسم بیان کرد: من ۲۵ سالی با شهید فخری زاده مانوس، برادر و رفیق بودم. ما یک دوستی جدا نشدنی داشتیم. شهید فخری زاده در خیلی از مسائل فلسفه، عرفان، شعر، ادبیات و ... توانایی داشت. علاوه بر این وی مدیریت پیامبرگونه‌ای داشت یعنی مدیریت‌اش دوستانه و معرفتی بود.

وی افزود: سوغاتی فخری زاده برای آخرتش اینها نبود بلکه خصوصیت جوانمردی و معرفتش بود. فخری زاده مرام فتوت و جوانمردی در زندگی‌اش داشت.

او گفت: شهید فخری‌زاده دو هفته قبل از شهادت به من زنگ زد. احساس می‌کنم سینه‌ام در حال فشار است و زنگ زد و با من درد و دل کرد. این ماجرا برای من عجیب بود، زیرا این پهلوان صفت درد دل نمی‌کرد. احساس می‌کنم که او ایام رفتن و شهادتش را حس کرده بود و اینها تدبیر الهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز