خبرگزاری کار ایران

هوای اراک و ساوه همچنان آلوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۸۲

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک و ساوه روز دوشنبه در شرایط ناسالم است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، «علیرضا محرابیان»، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه) به عدد ۱۱۱ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

او در ادامه گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت  ۹ صبح امروز (دوشنبه) به ۱۴۱ رسید که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در این ساعت به ۱۰۸ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

محرابیان گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در ساعت ۹ امروز ( دوشنبه) به ۷۳ رسید که نشانگر کیفیت هوای سالم است.

 رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: آلاینده مسئول، ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون و علت آلودگی پدیده وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی است.

 اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز