خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

معماری تهران افسارگسیخته شده است/ نمی‌توانیم جامعه را محدود به اجرای یک طرح معماری مشخص کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۸۴

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه معماری تهران افسارگسیخته شده است و به این راحتی هم نمی‌شود معماری آن را درست کرد. با حرف و حدیث و شعار هم درست شدنی نیست.

«سید محمد آقامیری» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر بازگشت به الگوی معماری ایرانی – اسلامی اظهار داشت: معماری شهر تهران یک ساختار افسارگسیخته دارد و بافت آن با همدیگر همخوانی ندارد. نه کوچه‌های شهر تهران و نه خیابان‌ها از نظر معماری بافت مرتبطی با هم دارند. در مجموع یک ترکیب متناقض و افسارگسیخته‌ای در معماری تهران داریم.

آقامیری با بیان اینکه نمونه معماری ایرانی-اسلامی در سطح شهر زیاد است، اظهار کرد:  بخشی از این مهم استفاده از مصالح است، چرا که نقش و نگار معماری یک موضوع است و استفاده از مصالح نیز موضوع دیگری است و به طئر حتم ترکیب مصالح ایرانی و معماری اسلامی هارمونی خوبی در شهر ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: متاسفانه معماری تهران همانطور که گفتم افسارگسیخته شده است و به این راحتی هم نمی‌شود معماری آن را درست کرد. با حرف و حدیث و شعار هم درست شدنی نیست. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما تنوع مصالح داریم، گفت: نمی‌توانیم جامعه را محدود کنیم که تنها این طرح را پیاده کنید چرا که قانون را از ابتدا اجرا نکردیم و الان هم نمی‌توانیم برای ۵.۶ میلیون ساختمان تهران اینگونه بگوییم که همه ساختمان‌ها را به این شکل بسازید. این شدنی نیست. کشورهای دیگر از حدود ۱۰۰ سال قبل چنین اقداماتی را انجام دادند. 

آقامیری گفت: برای مثال در خیابان‌های شهر لندن ترکیب طراحی از خیابانی به خیابان دیگر متفاوت است و برایند خیابان‌ها دارای یک اتحاد شکلی است و اگر برای بازسازی هم بخواهند مصالح را تغییر دهند شکل واحد است. در ایران به این راحتی این کارها شدنی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز