خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر تهران:

تحقق ۵۳ درصدی بودجه شهرداری تهران/ تنها ۸ درصد درآمدها و هزینه‌ها ثبت مالی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۸۴

خزانه دار شورای شهر تهران گفت:‌ در بخش هزینه‌ها و مصارف از عملکرد درآمدی تنها ۸ درصد درآمدها و هزینه‌ها ثبت مالی شده است که این یعنی فاجعه. حتی اگر تنها حقوق ثبت می‌شد، باید رقمی بیش از ۸ درصد از درآمدها و هزینه‌ها ثبت مالی می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین گزارش هزینه و درآمد شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری در جریان جلسه بیست و هفتم شورای شهر تهران قرائت شد. 

حبیب کاشانی، خزانه دار شورای شهر ضمن قرائت گزارش گفت: در اجرای بند ۱۰ ذیل تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که مقرر می‌دارد؛ «تأیید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال نسخه‌ای از آن به وزارت کشور»، گزارش عملکرد شش ماهه اول بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، جهت استحضار تقدیم می‌گردد. 

او با اشاره به بودجه مصوب شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ گفت: می‌بایست در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۴۱/۲۴ میلیارد تومان وصول گردد که از مبلغ فوق مبلغ حدود ۱۳هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان وصول گردیده است. به عبارتی درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب شش ماهه ۷۳/۵۳ درصد می‌باشد. 

خزانه دار شورا اضافه کرد: در فصل اول موضوع درآمدها می‌بایست در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۴۴/۱۷ میلیارد تومان به حیطه وصول در می‌آمد که مبلغ ۱۵۲/۱۱ میلیارد تومان (حدود ۳۰/۶۴ درصد) وصول گردیده است. 

کاشانی افزود: در فصل دوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز می‌بایست در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۹/۴ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۴۴۵/۱ میلیارد تومان (حدود ۹۲/۳۴ درصد) وصول گردیده است. 

او ادامه داد: در فصل سوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی می‌بایست در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۹۵۸/۲ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۵۳۴ میلیارد تومان (حدود ۰۶/۱۸ درصد) وصول گردیده است. 

کاشانی در ادامه درخصوص هزینه‌ها گفت: در بخش هزینه‌های نقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش: هزینه ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۸۰/۳۲ میلیارد تومان ابلاغ گردیده است لیکن با عملکرد ۵۳۰/۲ میلیارد تومان حدود ۷۱/۷ درصد جذب گردیده است. 

او ادامه داد: درخصوص هزینه‌ها در بخش هزینه‌های غیرنقدی اعتبار ابلاغی در ۲ بخش: تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۴۰۲/۷ میلیارد تومان ابلاغ گردیده است لیکن با عملکرد ۷۲۵ میلیارد تومان حدود ۸/۹ درصد جذب گردیده است. 

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: در خصوص هزینه‌ها در بخش هزینه‌های نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش: هزینه ای، تملک دارایی سرمایه‌ای وتملک دارایی مالی درمجموع ۲۰۳/۴۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است لیکن با عملکرد ۲۵۵/۳ میلیارد تومان حدود ۱/۸ درصد جذب گردیده است. 

او با اشاره به مقایسه اعتبار هزینه‌ای مقایسه وصول و عملکرد هزینه‌ای ۶ ماهه اول سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به بودجه ۳۰ هزار میلیاردی، وصول مطالبات در ۶ ماهه نخست ۳۱ درصد بوده است که این رقم در سال ۱۴۰۰ و با توجه به بودجه ۴۸ هزار میلیاردی ۲۶ درصد بوده است که نشان می‌دهد بودجه سال جاری کاملا سیاسی و غیرواقعی بسته شده است. 

او در ادامه با اشاره به اشکالات گزارش درآمد و هزینه گفت: با توجه به اینکه بودجه سال جاری کاملا غیرواقعی تنظیم شده است عملکرد درآمد معادل ۱۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد است که تحقق ۵۳ درصدی را شامل می‌شود. 

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: علی رغم شعارهای داده شده درخصوص‌عدم شهرفروشی در بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از این محل دیده شده است. اگر این شهرفروشی نیست پس چیست؟ 

کاشانی گفت: در بخش درآمدها به رقم شعارها نسبت سهم درآمد پایدار به ناپایدار، ۲۱ درصد درآمد پایدار و ۷۹ درصد ناپایدار می‌باشد. این در حالی است که در سال ۹۶ سهم درآمدهای پایدار ۴۲ درصد بوده است. 

او اضافه کرد: در بخش هزینه‌ها و مصارف از عملکرد درآمدی تنها ۸ درصد درآمدها و هزینه‌ها ثبت مالی شده است که این یعنی فاجعه. حتی اگر تنها حقوق ثبت می‌شد، باید رقمی بیش از ۸ درصد از درآمدها و هزینه‌ها ثبت مالی می‌شد. این فاصله ثبت هزینه‌ها توسط امور مالی در شرایطی می‌باشد که شهرداری در ۶ ماهه نخست پروژه عمرانی خاصی در حال اجرا نبوده که منتظر صورت وضعیت پیمانکاران باشیم و تنها حقوق و مزایا پرداخت شده است. 

کاشانی گفت: در صورت ثبت کلیه مصارف و هزینه‌های شهرداری تهران به نظر می‌رسد مازاد بر درآمدها هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز