خبرگزاری کار ایران

لزوم استقرار اجرای احکام کیفری در دادسرای مستقر در زندان اوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۷۵

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران استقرار اجرای احکام کیفری در دادسرای مستقر در زندان اوین، جهت اجرای آراء قضایی صادره از سوی این مجتمع را ضروری و موثر در رسیدن به هدف دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری تهران، نشست تخصصی بررسی چالش‌های مرتبط با دادرسی زندانیان به همت مجتمع قضایی شهید کچویی (ویژه زندانیان) با حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، رستمی مدیرکل زندان‌های استان تهران و سایر مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

جعفری در این نشست ضمن قدردانی از همراهی اداره کل زندان‌های تهران در راه‌اندازی مجتمع قضایی شهید کچویی به بیان اهداف تاسیس این مجتمع پرداخت و تعیین تکلیف فوری پرونده زندانیان، دسترسی آسان زندانی به مرجع قضایی، پیشگیری از مشکلات اعزام زندانیان و صرفه جویی در هزینه‌ها را از جمله مهم‌ترین این اهداف خواند و گفت: توانسته‌ایم در این مدت کوتاه شش ماهه به نتایج مطلوبی دست یابیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، استقرار اجرای احکام کیفری در دادسرای مستقر در زندان اوین، جهت اجرای آراء قضایی صادره از سوی این مجتمع را ضروری و موثر در رسیدن به هدف دانست.

وی در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان به برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران اشاره کرد و از تلاش همکاران قضایی در رسیدگی به اهداف دستورالعمل تشکر کرد و گفت: راهکار اصلی و موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان، ارتقاء سلامت و امنیت در جامعه و کاهش ارتکاب به جرم است؛ اما دادگستری نیز می‌تواند با رویکرد اصلاح مجرمین و استفاده از تاسیسات جدید قانونی و مجازات‌های جایگزین در این امر مهم سهم قابل توجهی داشته باشد.

جعفری، استقرار نمایندگان سازمان زندان‌ها در مجتمع‌های کیفری تهران را به‌منظور تسهیل در روند رسیدگی به امور زندانیان، ضروری دانست.

در این نشست تخصصی مدعوین جلسه ضمن بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها و شناسایی موانع به ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای علمی و عملی در راستای موضوع جلسه پرداختند و مصوب شد نتایج حاصله این نشست در جهت پیشبرد اهداف و رفع مشکلات برای رسیدن به نتیجه بهتر در جلسه آتی ارائه و پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز