خبرگزاری کار ایران

تمدید تخفیف ۲۵ درصدی به پرداخت‌کنندگان عوارض شهرسازی/ رای باغ شورا به ۵ پلاک ثبتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۶۵

با تصویب لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، شهروندان تهرانی یک ماه دیگر فرصت استفاده از تخفیف ۲۵ درصدی پرداخت عوارض شهرسازی را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به رد کلیات این لایحه در جلسه کمیسون گفت: ما جلساتی را برای بررسی این لایحه با حضور سایر اعضای کمیسیون و مسئولان شهرداری داشتیم و در نهایت کلیات این لایحه را رد کردیم اما با این وجود برای بررسی نهایی به صحن علنی آوردیم تا همه اعضاء در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. 

او درباره دلایل رد این لایحه در کمیسیون گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد فرصت دو ماهه‌ای که به شهروندان تهرانی داده شد چندان مورد استقبال قرار نگرفت پس لزومی ندارد که ما آن را تمدید کنیم و از آنجایی که اگر افراد بخواهند عوارض خود را نقدی پرداخت کنند به طور اتوماتیک مشمول ۲۰ درصد جایزه خوش‌حسابی می‌شوند این پنج درصدی که ما مصوب می‌کنیم انگیزه زیادی در افراد ایجاد نمی‌کند که آن‌ها را تشویق کند که عوارض خود را نقدا بپردازند. 

مهدی چمران نیز درباره این لایحه گفت: اگر امکانی برای مردم ایجاد کنیم که عوارض خود را نقدا بپردازند این به نفع شهر و شهرداری است. می‌توانیم این مدت را تمدید کرده و از روابط عمومی شهرداری بخواهیم این سکوت‌اش در همه موارد را کنار بگذارد و به عنوان روابط عمومی واقعی کار تبلیغاتی کند و مردم را تشویق به پرداخت نقدی عوارض کند. 

به گزارش ایلنا با موافقت اعضای شورای شهر، اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران به مدت یک ماه مورد تایید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی باغ و غیرباغ بودن ۵ پلاک ثبتی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. پلاک ثبتی اول زمینی به مساحت ۴۰۳۰ متر مربع در منطقه ۲۱ بود که با موافقت اعضای شورای شهر باغ اعلام شد. 

پلاک ثبتی بعدی زمینی به مساحت ۱۵۶۶ متر مربع در منطقه یک بود که در پهنه G قرار داشت و با موافقت اعضای شورای شهر رای باغ گرفت. 

به گزارش ایلنا اعضای شورا در ادامه پلاک ثبتی دیگری در منطقه یک مورد بررسی قرار گرفت که باغ بودن این پلاک ثبتی به تایید اعضای شورای شهر تهران رسید. 

پلاک ثبتی دیگر زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در منطقه ۳ بود که برای بررسی بیشتر به کمیسیون برگشت داده شد. دیگر پلاک ثبتی بررسی شده در جلسه امروز زمینی به مساحت ۳۱۰۸ متر مربع در منطقه یک بود که با موافقت اعضای شورای شهر رای باغ گرفت. 

به گزارش ایلنا، آخرین پلاک ثبتی بررسی شده در جلسه امروز شورای شهر زمینی به مساحت ۱۰۳۸ متر مربع واقع در منطقه یک بود که اعضای شورای شهر به آن رای باغ دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز