خبرگزاری کار ایران

موافقت با یک فوریت لایحه کاهش ۱۳ هزار میلیاردی بودجه شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۳۳

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه اصلاحیه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک فوریت لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ بدون حضور معاون مالی شهردار مورد بررسی قرار گرفت.

 مهدی چمران با گلایه از عدم حضور معاون مالی شهردار گفت: رویه این بود که در جریان اصلاح بودجه معاون مالی شهردار هم حاضر باشند.

لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امورشورا در توضیح این لایحه با اشاره به رشد ۶۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته گفت: مشخص است که برای این افزایش منطقی وجود نداشته و این افزایش قابل تامل است. با توجه به تکالیفی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک بر عهده شهرداری گذاشته شده است نیاز به جا به جایی ردیف ها برای تقویت بودجه های حمل و نقلی است بنابراین دو هدف را دنبال می کنیم نخست تقویت برخی از ردیف ها و کاهش سقف بودجه .

سپس حبیب کاشانی در دفاع از این لایحه گفت: در لایحه بودجه پیش بینی شده است که در صورت عدم تحقق بودجه اصلاحیه بودجه تا آبان ماه به شورای شهر بیاید با گزارشی که از عملکرد مالی ۶ ماهه شهرداری در نیمه اول سال در صحن ارائه خواهیم کرد مشخص است که این بودجه غیر واقعی است و افزایش آن نسبت به سال قبل از آن نامتعارف بوده است.

او با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال با وجود انتخابات و تغییر مدیریتی تحقق چنین بودجه ای امکان پذیر نبوده است، گفت: برای آن که هزینه هایی که می شود فاقد نباشد این اصلاحیه باید تصویب برسد.

کاشانی ادامه داد: در 115 روزی که مدیریت شهری مستقر شدند، سیستم های درآمدی قفل است و هنوز شهرداری در حال انتصابات است و نگاه جدید نیز در شهرداری مسقر شده است. 

ناصر امانی هم در خصوص اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: تاکنون سابقه نداشته است که اصلاحیه برای کاهش بودجه بیاید.

معاون شهردار در ادامه و پس از استماع صحبت های اعضا گفت: منابع کسب درآمدی برای بودجه 1400 ،۶۵ درصد از محل شهرسازی و ۲۰ درصد از محل فروش املاک بوده است و تاکنون نیز ۵۲ درصد آن محقق شده است.

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر با یک فوریت این لایحه موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز