خبرگزاری کار ایران

شهریاری:

اثربخشی تمام واکسن‌های داخلی از خارجی بیشتر است/ تولید واکسن منوط به پرداخت پیش‌خرید به موقع است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۰۰

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل جدی ستاد کرونای دوره قبل این بود که هرچه دل رییس جلسه می‌خواست تصویب می‌شد و هیچ توجهی به تذکرات نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عبدالحسین شهریاری» رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست وزارت بهداشت به مناسب تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا گفت: در مجلس شورای اسلامی به حسب وظیفه نظارتی، بسیار با دولت قبلی درگیر بودیم، به خصوص با رییس جمهور محترم قبلی مدام مکاتبه می‌کردیم و گرفتاری‌ها را می‌گفتیم. مشکل جدی ستاد کرونای آن زمان این بود که هرچه دل رییس جلسه می‌خواست تصویب می‌شد و هیچ توجهی به تذکرات نمی‌شد.

او افزود: رهبری یکبار در جلسه حضوری و یکبار غیرحضوری تذکر دادند که توصیه‌های خبرگان پزشکی را رعایت کنید اما گوشی بدهکار نبود. مرگ و میر روزانه ۷۰۰ نفری در پیک پنجم به دلیل سوءعملکرد رییس جمهور قبلی بود و دوبار به همین دلیل از ایشان به قوه قضاییه شکایت کردیم. امیدواریم که این بار قوه قضاییه به شکایات رسیدگی کند و ما نتیجه‌ای از پیگیری‌ها ببینیم. تنها شخصیتی که بیشتر از همه دقت فرمودند حضرت آقا بودند. ایشان پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند و توصیه می‌کردند که همه اجرا کنند.

شهریاری افزود: سویه آفریقایی در راه است، شاید اگر بگوییم به ما نمی‌رسد دور از ذهن باشد و امکان اینکه کشور ما درگیرش شود زیاد است. مهم‌ترین مساله همیشه رعایت پروتکل است. واکسیناسیون کار بزرگی بود آقای رییسی و وزارت آقای عین اللهی در کنار کلیه نیروهای ما در ارتش، سپاه، تامین اجتماعی و غیره تلاش کردند و دست به دست هم دادند، دانشگاه‌های علوم پزشکی و همینطور کادر بهداشت و درمان که از مظلوم‌ترین اقشار هستند علی رغم اینکه مطالباتشان درست پرداخت نشده است نیز تمام تلاششان را کردند.

وی افزود: عزیزان شاهد هستند که در جلسه ستاد کرونا چندین بار یادآوری کردیم و آقای رییسی گفتند پیگیری شود. درحال حاضر از مجلس و سازمان نظام پزشکی در جلسات ستاد کرونا حضور دارند. در جلسات ستاد قبلی می‌گفتند فلانی نباید حضور پیدا کنند و ما را در جلسات قبول نمی‌کردند، اما الان با سعه صدر نکات را می‌شنوند و گوش می‌دهند و دستور می‌دهند که پیگیری شود.

او افزود: در ستاد قبلی هرچه رییس می‌خواست دستور می‌دادند و توجهی به نقطه نظرات دیگران نمی‌کردند. ۱۰۰ میلیون دوز در مدت ۱۰۰ روز کار بزرگی بود که به همت همه انجام شد. ما فقط نگرانی‌مان این است که مردم تصور کنند چون واکسن زده‌اند مساله تمام شده و عادی انگاری کنند. متاسفانه مردم درحال حاضر کمتر پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و نگرانی در این زمینه جدی است. قطعا در کسانی که واکسن زده‌اند مرگ و بیماری احتمالش کاهش پیدا می‌کند.

شهریاری گفت: تولیدات داخل از افتخارات است و ۶ شرکت داخلی واکسن تولید می‌کنند. تا آخر سال توان تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن داخلی داریم. تمام واکسن‌های داخل از واکسن‌های خارجی اثربخشی بیشتری دارد و فقط باید پیش خرید درست انجام بدهیم و پول به موقع پرداخت شود که کار تولید واکسن را درست انجام بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز