خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه طرح ترافیک باید به فوریت تغییر کند/ ورود غیرمجاز تعداد زیادی خودرو به محدوده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۲۵۱

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: الان تعداد زیادی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داریم که اگر پلیس به این مساله ورود کند و اعمال قانون کند حتما اثربخش خواهد بود و جلوی ورود غیرقانونی به طرح ترافیک گرفته خواهد شد.

«سید جعفر تشکری هاشمی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به تذکر قوه قضائیه در فروش بیش از حد مجاز طرح ترافیک اظهار کرد: مصوبات قبلی راجع به طرح ترافیک به گونه‌ای بوده است که ضمانت اجرای آن را مخدوش کرده است. 

او ادامه داد: براساس قانون کسانی که از مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف می‌کنند باید توسط پلیس جریمه شود. اما در مصوبات قبلی شورای شهر گفته شده است کسانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند اگر بدون اجازه وارد شوند، به عنوان عوارض در پرونده خودروی آن‌ها ثبت می‌شود و این باعث می‌شود به این دلیل که شهرداری ابزار لازم را برای وصول مطالبات و همچنین اخطار به متخلفان ندارد، بدون این ملاحظات ورود غیرمجاز داشته باشیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: به نظر می‌رسد باید به فوریت این مصوبه تغییر کند و به گونه‌ای تغییر ایجاد شود که پلیس در مقابل کسانی که مقررات را نادیده می‌گیرند، اعمال قانون کند و بتواند صاحبان خودرو را جریمه کند. 

تشکری هاشمی با اشاره به ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: الان تعداد زیادی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داریم که اگر پلیس به این مساله ورود کند و اعمال قانون کند، حتما اثربخش خواهد بود و جلوی ورود غیرقانونی به طرح ترافیک گرفته خواهد شد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر لزوم تغییر مصوبات مربوط به طرح ترافیک گفت: باید مصوبه تغییر پیدا کند و پلیس در مقابل تخلفات اعمال قانون کند و همچنین شهرداری نیز از تنبیه موازی خودداری کند. 

او با بیان اینکه شورای ترافیک تهران نیز باید تعداد خودروها را براساس ظرفیت محدوده طرح ترافیک مورد بازنگری قرار دهد، اظهار کرد: بررسی ظرفیت ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک براساس ظرفیت از وظایف شورای ترافیک و همچنین یک مساله علمی است. در نتیجه باید گنجایش و ظرفیت‌پذیری محدوده طرح ترافیک مورد بررسی قرار گیرد. 

تشکری هاشمی اظهار کرد: در گذشته آرم‌های ترافیک به صورت سالانه صادر می‌شد و همه به صورت کامل به محدوده طرح ورود نمی‌کردند و ظرفیت محدودی وارد طرح می‌شدند. اما الان با خرید روزانه طرح ترافیک شاهد ورود تعداد زیادی از خودروها به محدوده طرح ترافیک هستیم که می‌شد آن را طبق مدل قبلی و با تعداد کمتری خودرو مدیریت کرد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا قیمت طرح ترافیک بازدارندگی کافی را ندارد، اظهار کرد: نمی‌توانم قضاوتی کنم اما باید بررسی کارشناسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز