خبرگزاری کار ایران

مسمومیت ۶ نفر با گاز مونوکسید کربن

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۰۴

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از مسمومیت شش نفر با گاز مونوکسید کربن خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ١٨:٢٨ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه نشت مونوکسید کربن داخل یک منزل قدیمی در محله قنات کوثر، بلوار شکوفه، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از آن یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: داخل حیاط و ورودی این منزل قدیمی حجم زیادی از وسایل ضایعاتی نگهداری می شد. مشخص بود که شاید زمانی از اینجا به عنوان انبار استفاده می شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این محل حدود ١۶٠ متر بود که حدود ٧٠ متر نیز بنا داشت که محل زندگی بود. در این محل سه آقا و سه خانم زندگی می کردند.

وی با بیان اینکه داخل منزل نیز مقدار زیادی وسایل و لوازم به صورت بسیار نامنظم ریخته شده بود، تصریح کرد: یک آبگرمکن دیواری به صورت بسیار خطرناک و بدون دودکش و یک دستگاه بخاری دودکش داشت نیز در محل وجود داشت. زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند متوجه صدای نشت گاز شهری از بخشی از لوله شدند و شیر گاز را قطع کردند تا عوامل اداره گاز به محل برسند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به وضعیت بی حال افراد حاضر در محل اظهار کرد: با توجه به اینکه آبگرمکن بدون دودکش بود، دلیل نشت گاز مونوکسید کربن آبگرمکن بود. با حضور عوامل اورژانس این افراد معاینه شدند تا اگر نیاز است به مراکز درمانی منتقل شوند.

ملکی گفت: یکی از لوازم گازسوز که مصرف اکسیژن زیادی دارد آبگرمکن دیواری است. این اشتباه است که اگر فضای مناسب وجود ندارد این وسایل داخل واحد ها استفاده شود. سازمان آتش نشانی نگهداری آبگرمکن ها را در داخل اماکن، به خصوص اماکن با مساحت کم اصلا تایید نمی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز