خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تمهیدات آتش نشانی برای کاهش تاثیر ترافیک در زمان رسیدن به محل حادثه/ اقدام مثبت وزارت بهداشت برای ایمنی مراکز درمانی/ ۱۲۹ ساختمان عمومی نیازمند مداخلات فوری ایمنی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۳۲

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: وزارت بهداشت مراکز درمانی را به ما معرفی می کند و برای تمدید مجوز های بهره برداری این مراکز تاییدیه آتش نشانی را الزامی کرده است. روند خوبی در حال حاضر ایجاد شده است و امیدواریم سایر دستگاههای دولتی نیز همین روند را آغاز کنند سازمان نیز آمادگی کامل برای این منظور را نیز دارد.

«مهدی داوری» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره ایمنی ساختمان های عمومی در پایتخت گفت: ساختمان های عمومی شهر ساختمان هایی هستند که توسط نیروهای آتش نشانی رصد شده و مشکلات آن ها احصاء می شود و به مالکان و مدیران ساختمان ها اعلام می شود. درخصوص بیمارستان ها وزارت بهداشت هم پیگیر است و به بیمارستان ها اعلام می کنند. 

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی همه ساختمان های عمومی را مورد بررسی قرار می دهد، ادامه داد: اما اینکه چقدر به دستورالعمل هایی که آتش نشانی صادر می کند توجه می شود، موضوعی است که همچنان جای کار دارد یعنی مشکل ما این است که ما تمام این ساختمان ها را زیر ذره بین خودمان داریم و همیشه می دانیم در این ساختمان ها چه اتفاقی می افتد اما اغلب اوقات با این مشکل مواجه هستیم که آن ها توجه نمی کنند و از نظر ما حمایت های قانونی لازم، یا زیرساخت های قانونی لازم برای الزام مالکان برای ایمن کردن ساختمان وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه وزارت بهداشت یک رویکرد خوبی اتخاذ کرده است، تصریح کرد: وزارت بهداشت مراکز درمانی را به ما معرفی می کند و برای تمدید مجوز های بهره برداری این مراکز تاییدیه آتش نشانی را الزامی کرده است. روند خوبی در حال حاضر ایجاد شده است و امیدواریم سایر دستگاههای دولتی نیز همین روند را آغاز کنند سازمان نیز آمادگی کامل برای این منظور را نیز دارد.

داوری خاطرنشان کرد: در خصوص بیمارستان هایی که حتی شرایط شان خاص بود ما گام به گام پیش رفتیم و اینگونه نبوده است که به یکباره بخواهیم همه الزامات ایمنی را رعایت کنند بلکه میزان ناایمنی ها را گام به گام پیش رفتیم تا مراکز درمانی نیز بتوانند فعالیت شان را ادامه دهند. 

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۹ ساختمان در تهران داریم که شرایط خاص تری دارند و میزان نا ایمنی آنها بیشتر است، خاطرنشان کرد: باید مداخلات فوری توسط مدیران و مالکان این ساختمان ها انجام شود و سریعتر سطح ناایمنی کاهش پیدا کند. شاید در ساختمان های بسیار قدیمی نتوانیم شرایط ایمنی را به طور کامل اجرا کنیم. اما برداشتن هر گامی برای ایمن کردن ساختمان ها می تواند یک اقدام موثر برای کاهش خطرات و آسیب ها باشد. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که ساختمان های ناایمن شناسایی شده ساختمان های عمومی دولتی یا ساختمان های عمومی غیر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: این ساختمان ها معمولا ساختمان های عمومی غیردولتی هستند. ایمن کردن ساختمان هزینه هایی را دارد. متاسفانه برای ارتقای ایمنی ساختمان ها مشکلات زیادی وجود دارد و چون قانون جامعی برای ایمنی وجود ندارد گاهی این مشکلات باعث می شود که موضوع ایمنی ساختمان راکد بماند. البته قانون وجود دارد اما جامع و کامل نیست.

داوری با بیان اینکه این قانون جامع باید توسط مجلس تدوین شود، تصریح کرد: یک لایحه ای در وزارت کشور در این خصوص در حال تدوین است و مراحل آخر آن باقی مانده است و ما امیدواریم سریعتر آماده شود و به مجلس برود تا با تصویب این قانون شاهد بهبود شرایط باشیم. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تمهیدات سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از تاثیرات منفی ترافیک تهران بر ماموریت های آتش نشانی گفت: ما کنترل کننده ترافیک نیستیم اما برای اینکه بتوانیم با شرایط شهر خودمان را وفق دهیم و بتوانیم سطح خدمات مان را در یک سطح مناسب نگه داریم. در ساعات پیک ترافیک خودروهایمان را در میادنی اصلی شهر مستقر می کنیم. در حال حاضر نیز در این روزها هر صبح و عصر در ساعات پیک ترافیک حدودا ۹۰ ایستگاه آتش نشانی درگیر این استقرارها هستند و ساعات نسبتا طولانی در محل های مختلف مستقر می شوند از همین رو ما تغییر قابل ملاحظه ای را برای دسترسی در عملیات ها نداشته ایم و با مشکل مواجه نبوده ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال که با توجه به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی آیا با افزایش موارد گازگرفتگی مواجه شده ایم خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز حوادثی که در این رابطه منجر به مصدومیت شدید شهروندان شده باشد مواجه نبوده ایم. اما نوع خود حادثه باعث نگرانی های شهروندان در این زمینه شده است البته این نگرانی ها باعث شده است درخواست مشاوره از سازمان آتش نشانی داشته باشند و ما نیز با شماره تماس ۶۴۳۲۳۲۳۲۳۲ پاسخگوی سوالات شهروندان در این زمینه هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز