خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییرات مدیریتی لازم است/ هزینه اورهال واگن‌ها خیلی بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۹۷۰

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعهد دادیم که ۶۸ واگن را تا پایان سال تعمیرات اساسی کنیم.

"مجتبی شفیعی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تکرار خرابی و اختلال در حرکت قطارهای مترو طی روزهای اخیر گفت: خرابی و فرسودگی تجهیزات ترافیکی در شهر تهران موضوعی بود که از ابتدای حضورم در این معاونت اعلام کردم. این موضوع را همه می‌دانند که تجهیزات حمل و نقل تهران فرسوده است. 

او ادامه داد: برنامه‌ای را در ابتدا گذاشتیم که با منابع محدود شهرداری تجهیزات ممکن اورهال و بازسازی شوند و این برنامه شروع شده است. در اتوبوسرانی تعمیرات و اورهال و تعویض مخازن CNG آغاز شده است. در زمینه واگن کار مقداری سخت‌تر است، چرا که هزینه اورهال واگن‌ها خیلی بالاست. 

معاون شهردار تهران گفت: اما تعهد دادیم که ۶۸ واگن را تا پایان سال تعمیرات اساسی کنیم. 

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو و عدم شناخت او به مجموعه مترو تهران که حوزه‌ای عملیاتی و اجرائی است، اظهار کرد: این موضوع طبیعی است و تغییرات مدیریتی لازم است. شرایط موجود راضی کننده نبود و چندین موضوع را داشتیم. البته که این موضوعات را در دوره‌های گذشته نیز داشتیم، اما پوشش خبری ضعیف‌تر بوده و اخیرا پوشش خبری بیشتر شد و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم. 

شفیعی ادامه داد: اگر مدیران عامل شرکت بهره برداری مترو را در سالیان اخیر بررسی کنید، بسیاری از آن‌هایی که مستقر شدند، مدیرانی بودند که حوزه درسی و کاری آن‌ها جنبه عمومی داشت و حتی تجربه کاری آن‌ها نه تنها مرتبط با حوزه حمل و نقل نبوده بلکه مرتبط با حوزه شهری هم نبوده است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو شرکت صرفا از نظر فنی و مکانیکی نیست و موضوع بسیار عمومی است و هم بحث‌های فرهنگی و اجتماعی و هم بحث‌های فنی و اقتصادی در آن مطرح است. دکتر شایسته مهندسی صنایع خوانده‌اند و در حوزه برنامه ریزی کار کردند. ایشان در معاونت برنامه ریزی جایگاه‌های حساسی در کشور را داشتند و رزومه کاری ایشان به صورت کامل در سایت‌ها منتشر نشده است و از دوستان خواستم که رزومه کاملی از ایشان منتشر کنند. 

او افزود: با توجه به اینکه یک مدیر خوش فکر، جوان و متخصص هستند، دکترای DBA دارد و در حوزه مهندسی صنایع، برنامه ریزی سیستم‌ها کار را شروع کرده است و اساسا جایی که بخواهد مرتبط با حوزه کاری ایشان باشد همین حوزه است، چرا که پارامترها و معیارهای تصمیم گیری در حوزه بهره برداری مترو بسیار متنوع است و صرفا مهندسی که در بحث فنی مترو کار کرده است جامعیت لازم برای همه‌ی عرصه‌های مدیریتی را شاید نداشته باشد. امیدواریم با تقویت بدنه فنی مترو، ایشان بتواند نقص‌های موجود را که اخیرا نمود بیشتری داشته و نارضایتی ایجاد کرده، برطرف کند و شاهد سرعت گرفتن برنامه‌های بهبود در شبکه مترو باشیم. 

او در واکنش به اینکه پلیس اعلام کرده است که برای رفع مشکل ترافیک تهران با شهرداری به توافق برای استفاده از سیستم L. R. T رسیده است، اظهار کرد: درمان موضوع حمل و نقل و ترافیک برنامه‌های ضربتی کوتاه مدت نیستند و آنها فقط مُسکن هستند. درمان حمل و نقل حتما بلندمدت است. روش‌هایی که در برنامه ششم ماهه استفاده می‌کنیم وضعیت را مختصری بهبود می‌دهند اما تحولی که بخواهد به یک بهبود کاملا تحولی بیانجامد زمانبر است و به سرمایه‌گذاری کلان نیاز دارد. 

شفیعی گفت: ما این مساله را نیز شروع کردیم و علاوه بر بحث‌های ضربتی به مسائل کلان نیز می‌پردازیم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح‌های ضربتی گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که به ناوگان اضافه می‌شود بی‌سابقه است، چرا که سه سال متوقف بوده است و همین الان که به ناوگان اضافه شود ۲۵ درصد کل ناوگان را شامل می‌شود. اگر اتوبوس به اندازه کافی باشد، یا مسافر بداند که در ایستگاه مترو متوقف نمی‌شود همه این موارد در وضعیت ترافیک اثرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز