خبرگزاری کار ایران

چمران:

در بودجه ۱۴۰۰ گره‌گشایی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۳۸۷

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه گره‌گشایی در حوزه حمل و نقل در بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد و این شرایط را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت حمل و نقل و ترافیک در پایتخت گفت: متاسفانه نتیجه کم‌کاری و عدم توجه به این حوزه در دوره گذشته همین شرایط را ایجاد کرده است.

او با اشاره به عدم واگذاری اتوبوس و واگن‌های مترو در دولت قبل به مدیریت شهری گذشته گفت: نتیجه این عملکرد همین می‌شود که می‌بینیم. شرایط نامناسبی بوجود آمده است و در دوره چهارم ما ۶ هزار اتوبوس داشتیم که این تعداد در دوره گذشته به دو هزار و ۲۰۰ اتوبوس کاهش پیدا کرد و از هزار واگن نیز به ۴۰۰ واگن کاهش پیدا کرد که اینها قطعا مردم را تحت فشار قرار خواهد گذاشت.

چمران با بیان اینکه با این شرایط بسیاری از مسافران نمی‌توانند از مترو و اتوبوس استفاده کنند، افزود: در صورتی که مردم سفر خوبی را در حوزه حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) تجربه کنند به سمت استفاده از این وسایل خواهند رفت اما با توجه به شرایط تمایل آنها استفاده از اتومبیل شخصی است و نتیجه آن ترافیک و آلودگی هواست. چنانچه مدارس و دانشگاه‌ها نیز به طور کامل بازگشایی بشود بیست درصد به این ترافیک افزوده خواهد شد.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران توجهی به حوزه حمل و نقل شده است گفت: متاسفانه گره‌گشایی در این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد و این شرایط را فراهم کرده است.

ا‌و در پاسخ به اینکه آیا  بودجه ۱۴۰۰ عمدا توسط شورای قبلی به این شکل بسته‌ شده گفت: در این زمینه بهتر است سکوت کنم و قطعا مردم پاسخ آن را می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز