خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

مشکلات استان تهران با تفکر بسیجی مرتفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۲۰۷

استاندار تهران گفت: امروز بیش از هر زمانی در دستگاه‌های اجرایی به حاکم شدن تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که بسیج یک گفتمان، جریان و روح حاکم بر شئونات و اقدامات است و باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در همایش بسیج ضمن تبریک این هفته و درود به روح شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای بسیج و شهدای دستگاه اجرایی اظهار داشت: جلسه به مناسبت احترام و اکرام یک ارزش یعنی بسیج تشکیل شده است؛ بسیج ساختار سازمانی و جریان فاخری است که شکل گرفته و روز به روز بالنده تر می شود.
 
وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی در دستگاه‌های اجرایی به حاکم شدن تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که بسیج یک گفتمان، جریان و روح حاکم بر شئونات و اقدامات است و باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.
 
استاندار تهران عنوان کرد: محدود شدن به ساختار بسیج کمترین قرائت آن است اما جاری و ساری شدن تفکر بسیجی در تک تک لحظات زندگی نقطه مطلوب است و هدف تعمیم تفکر بسیجی به زندگی است، از این رو بازخوانی و بازمهندسی فلسفه بسیج مهم است است تا در حوزه کارشناسی، مدیریتی و سیاستگذاری و در همه شمول جاری و ساری شود.
 
منصوری با اشاره به ویژگی های بسیج گفت: ویژگی اول بسیج پیشتاز و پیشرو بودن است به این معنا که مسئله را شناسایی و حرکت می کند بسیج طبیب دوار به طب است، که در مدیریت نیز به این ویژگی نیاز داریم.
 
وی ادامه داد: ویژگی دوم بسیج اخلاص است که برکت مضاعف به کار می دهد، این ویژگی تقریباً در خیلی از مراودات و مناسبات فراموش شده، وقتی کار بر مبنای اصول اعتقادی و برای خدا باشد، ضریب می گیرد که با حساب و کتاب مادی نیست، هرچند با گمنامی عجین شده است اما ماندگار است.
 
وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های بسیج تاکید کرد: ویژگی دیگر بسیج که قابل تعمیم در حوزه اداری می باشد، مردمی بودن است، بسیاری از مواقع با اتکا به قلم، کاغذ و دستور و قاعده و قانون عمل می‌کنیم در حالی که در کل دنیا این امر منسوخ شده و ماموریت های حاکمیت به اجزا تقسیم و مأموریت سپاری به مردم می‌شود که بسیج نمونه موفق این موضوع است.
 
استاندار تهران عنوان کرد: از شئون مهم حاکمیت امنیت است که در زمینه تامین امنیت نیز بسیج فعال است؛ وقتی شئون مختلف به مردم واسپاری می‌شود به بهترین شکل اداره می شود که امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز بسیاری از موضوعات را به مردم واگذار می کردند که نمونه موفق آن پیشرفت های علمی کشور است.
 
منصوری اظهار داشت: بسیج یعنی غلبه ارزش‌ها، بسیج غلبه متن موضوعات بر حواشی است و نگاه حل مسئله در بسیج از نکات مثبت می باشد همچنانکه در موضوع کرونا نیز مردم حمایت کردند.
 
وی در ادامه بیان کرد: از ویژگی‌های مهم بسیج این است که کار متناسب با امکانات و ظرفیت‌های آن نباید باشد، به قول شهید طهرانی مقدم انسان های ضعیف کسانی هستند که متناسب با امکاناتشان کار می کنند، مهم این است که چند برابر منابع و ظرفیت‌ها کار کنیم.
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر تفکر بسیجی در دستگاه‌های اداری و اجرایی حاکم شود به توفیق دست پیدا می‌کنیم، ویژگی دیگر بسیج اینکه بسیج یعنی برکت متشکل شدن، وقتی واحدهای کوچک به یکدیگر متصل می شوند اتحاد معنی پیدا می کند و باید این ویژگی در دستگاه‌های اداری و اجرایی تعمیم پیدا کند.
 
منصوری اظهار داشت: بسیج فرآیند بزرگ تربیتی است و دستگاه‌های اجرایی باید دانشگاه تربیت باشند و نیازمند حاکمیت و تحقق روحیه بسیجی هستیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز