خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:

تاکنون ۱۰۵ هزار واحد آموزشی مجوز بازگشایی گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۱۲۹

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون ۱۰۵ هزار واحد آموزشی در کشور، فرآیندهای اصلی را برای ورود به مرحله ارزیابی و دریافت مجوز طی کردند.

به گزارش ایلنا، علیرضاکمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز گام سوم و نهایی بازگشایی حضوری مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برداشته شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون ۱۰۵ هزار آموزشگاه در کشور از نظر رعایت اصول بهداشتی مجوز بازگشایی را دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان هفته آینده تمامی مدارس کشور این مجوز را دریافت کنند.

وی افزود: خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همه همکاران ستادی و صف، همه تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری در مدارس کشور به خوبی انجام شد و در بازدیدی که از مدارس زاهدان نیز داشتیم وضعیت و شرایط بازگشایی مدارس مطلوب بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون ۱۰۵ هزار واحد آموزشی در کشور، فرآیندهای اصلی را برای ورود به مرحله ارزیابی و دریافت مجوز طی کردند.

کمرئی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مخصوصا موضوع فاصله‌گذاری و تهویه کلاس‌های درس در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این نکات باید در طول سال تحصیلی با همین دقت و قوت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی و گروه‌بندی حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در اختیار مدیران و بر اساس شرایط مدارس است، تصریح کرد: امیدواریم در هفته آینده شاهد حضور همه دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

وی بر اهمیت نقش والدین در آموزش نکات بهداشتی. به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی از سوی دانش آموزان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط مدارس توسط عوامل مدرسه قطعا به استمرار آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان کمک خواهد کرد.

کمرئی اظهار کرد: غربالگری قبل از بیماریابی مهمترین راه پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کروناست که در این زمینه نیازمند همراهی والدین هستیم تا اگر در خانواده و اطرافیان دانش آموزان کسی به علایم بیماری کرونا دچار شد، از حضور فرزند خود در مدرسه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز