خبرگزاری کار ایران

طرح ملی احیاء و اکران ظرفیت‌های تاریخی و میراث فرهنگی ری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۴۳

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری هفتمین مرحله از "طرح رصد" در منطقه 20 اظهار داشت: شهرری خدمات بزرگی را به تهران ارائه می دهد اما در مقابل این خدمات خاص، امتیازات ویژه ای را دریافت نمی کند بر همین اساس استحقاق یک تحول بزرگ را دارد.

به گزارش ایلنا، میثم مظفر در جریان هفتمین نشست تخصصی "طرح رصد" که به بررسی و رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه ۲۰ اختصاص داشت با اشاره به نگاه عدالت محوری و توجه به خواست و ترجیحات مردم به عنوان اصلی ترین رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه گفت: شهر ری هر روز میزبان فاضلاب و پساب تهران و مخزن نخاله ها و زباله های منتقل شده از سایر مناطق است.

وی افزود: شهرری خدمات بزرگی را به تهران ارائه می دهد اما خود درقبال آن خدمات خاص، امتیازات ویژه ای را دریافت نمی کند و دارای وضعیت بسیار نامطلوبی در سرانه های شهری، رفاهی، سیما و منظر شهری است و استحقاق یک تحول بزرگ را دارد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بزرگترین قطب و ظرفیت مذهبی و معنوی و همچنین بزرگترین دارایی های میراث فرهنگی و تاریخی تهران در شهرری قرار دارد. باید در حوزه زیباسازی و ارتقای سیما و منظر شهری از طریق المان ها و نمادهای الهام بخش و معنایی در شهرری با کمک سازمان زیباسازی کار ویژه ای طراحی و اجرا شود که در همه مناطق تهران زبانزد بشود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه شهرری می تواند یکی از جاذب ترین مناطق ایرانگردی و جذب توریست باشد و از طریق  اقتصاد گردشگری ارمغان بزرگی را برای کشور داشته باشد و خود نیز درپی آن، متحول گردد افزود: طرح ملی احیاء و اکران ظرفیت های تاریخی، باستانی و میراث فرهنگی ری باید در دستور کار شهرداری و وزارت گردشگری قرار گیرد به گونه ای که هرکس وارد محدوده شهرری شد، احساس کند وارد اصیل ترین قطعه تاریخی، هویتی و میراث فرهنگی تهران شده است.

مظفر با اشاره به وضعیت نابسامان ده ها مرکز ناب تاریخی و باستانی شهری ری گفت: هریک از این آثار تاریخی به تنهایی برای جذب هزاران توریست بین المللی و جذب  سرمایه گذاران مدیریت شهری کفایت می کند، چنان رها شده که باورکردنی نیست.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) روزانه و در ایام خاصی مانند ماه محرم و صفر، برنامه ویژه مسلمیه، راهپیمایی جاماندگان کربلا در اربعین به مقصد حرم شاه عبدالعظیم، مناسب های ملی مانند 22 بهمن و ... میزبان میلیون ها شهروند است اما حداقل های تدابیر ترافیکی، تامین پارکینگ و ... در جوار حرم مطهر مشاهده نمی شود و مدیر انقلابی در مدیریت شهری این وضعیت را برنمی تابد و باید  زیرساخت های حمل و نقلی متناسب با حجم و جاذبه سفر در این محدوده باشد.

مظفر تاکید کرد: سرانه های ورزشی شهرری غیرقابل قبول است و کمترین خدمات در سرانه های ورزشی دراین منطقه وجود دارد و می بایست از طریق مشارکت با بخش خصوصی ، مجموعه های ورزشی و تفریحی بزرگی را برای شهروندان این منطقه ایجاد نمود. درب ده ها زمین چمن فوتبال به روی جوانان شهرری بسته است. جوان ها باید از فنس های سازمان ورزش بالا بروند تا به زمین چمن مسدود شده دسترسی پیدا کنند و این تمرکزگرایی سازمان ورزش شهرداری و بی کفایتی در عدم استفاده بهینه از زیرساخت های موجود غیرقابل قبول است.

 مظفر ادامه داد: بوی تعفن ناشی از تجمیع فاضلاب تهران در کانال روباز محله عباس آباد ، غیرقابل تحمل است و شهرداری باید از طریق توافق با سازمان آب و فاضلاب تهران ، سرپوشیده نمودن حداقل ۷۰۰ متر از محدوده این کانال که در جوار منازل مسکونی است را پیگیری نماید.

وی تاکید کرد: برای بازآفرینی شهری محله نفرآباد و نوسازی بافت فرسوده شهرری که مهمترین کانون بالقوه بحران و جدی ترین گسل زلزله تهران است باید پروژه های خاصی را تعریف نمود.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، گفتنی است اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پس از بازدید از سطح منطقه۲۰ در کارگاه تخصصی با حضور امناء، معتمدین، نخبگان، کنشگران اجتماعی، مدیران و شهردار منطقه به گفتگو و تبادل نظر در خصوص مسائل، چالش ها و اولویت های برنامه و بودجه ای منطقه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز