خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد:

افتتاح ۱۲ ایستگاه MRF تا یک سال آینده/ کاهش ۶۰ درصدی زباله‌گردی با تفکیک از مبدا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۴۴

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: اگر تفکیک زباله از مبدا انجام شود حداقل ۶۰ درصد از زباله گردی کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با حضور جلال بهرامی و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد.

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ابتدای این نشست خبری گفت: وظیفه ما این است که شهر را تمیز کنیم و نباید به گونه‌ای برخورد کنیم که جمع کردن آشغال وظیفه شهرداری و ریختن آن وظیفه دیگران است. البته عده کمی این کار را انجام می‌دهند و رسانه می‌تواند کمک کند که این اتفاق رخ ندهد.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: در یک سرویس رفت و روب شهری ۱۴ هزار نفر کارگر کار می‌کنند و در شهری با این فرهنگ این عدد خیلی زیاد است که تنها ۱۴ هزار نفر زباله‌ها را از روی زمین جمع کنند.

بهرامی با بیان اینکه باید از رسانه‌ها در حوزه خدمات شهری استفاده کنیم گفت: زمانی که جابجایی مسئولین رخ می‌دهد نباید زحمات قبلی را صفر کنیم و بگوییم برای مشکلات شهر می‌خواهید چه کار کنید؟

معاون شهردار تهران افزود: در تهران دو هزار و ۳۰۰ پارک داریم و باید زیبایی‌های شهر را به مردم نشان دهیم در عین حال هرجا کسری هست آن را نیز باید بگوییم. مردم شهر در جریان بارندگی و آبگرفتگی باید بدانند که از دو ماه قبل شهرداری لایروبی‌ها را انجام داده است.

او افزود: در تهران زمانی بیش از دو میلیون نقطه تجمع زباله داشتیم که اکنون به ۵۰ هزار نقطه رسیده است و در تلاش هستیم که آن را به حداقل برسانیم. در برخی از نقاط شهر تا سه بار مخازن را تخلیه می‌کنیم. در حالی که در اصفهان هفته‌ای دو بار این اقدام انجام می‌شود و باید آن را اصلاح کنیم.

بهرامی درباره پروژه Mrf (ایستگاه میانی پسماند) گفت: اولین پروژه mrf تا ۴۵ روز دیگر در سه منطقه تهران با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیاردی افتتاح می‌شود.انشالله دیگر دراین منطقه زباله گرد نخواهیم داشت. تا یک سال آینده ۱۲ ایستگاه mrf در تهران افتتاح خواهد شد.

بهرامی درباره کودکان زباله گرد گفت: نباید خودمان را درگیر معلول کنیم. هر طرحی را که برمبنای ساماندهی زباله گردی تنظیم کنیم غلط است. باید علت زباله گردی را پیدا کنیم. بخش عمده‌ای از علت به ما بر می‌گردد و باید شیوه جمع آوری پسماند را اصلاح کنیم.

او ادامه داد: باید کمک کنیم که طرح تفکیک از مبدا اتفاق بیفتد و باید بدانیم که در خانه‌های خود نیز وظیفه داریم و باید زباله‌ها را تفکیک کنیم. شهرداری باید زیرساخت‌های تفکیک را برای شهروندان ایجاد کند. باید علت این پدیده را در زیر ساخت‌های شهری اصلاح کنیم و مردم نیز مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و تفکیک از مبدا را انجام دهند. اگر تفکیک از مبدا انجام شود حداقل ۶۰ درصد از زباله گردی کم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز