خبرگزاری کار ایران

حضور ۱۲ هزار معتاد متجاهر در مراکز نگهداری استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۵۳

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: باید نقشه راهی جهت ساماندهی معتادان متجاهر با زمانبندی، هدف گذاری و ریل گذاری ترسیم شود و در این مسیر باید از ظرفیت سمن ها و ان‌جی‌اوها استفاده کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اولویت ساماندهی معتادان متجاهر اظهار داشت: جلسات باید کاربردی باشد و به سمت راهکار برویم تا خروجی برای استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۵ اولویت در حوزه آسیب های اجتماعی مطرح کرده اند که اعتیاد را نیز شامل می شود، ادامه داد: بر اساس جلسات شورای عالی امنیت کشور و حسب تاکید استاندار تهران، موضوع آسیب های اجتماعی در دستور کار قرارگرفته و در این راستا قرارگاه خدمات اجتماعی با چند رویکرد که اولین موضوع اعتیاد و معتادان متجاهر است، تشکیل شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: دو جلسه در شهرداری تهران داشتیم ‌تا کار پیش رود و با توجه به اینکه شهرداری متولی این امر شده، اعلام آمادگی کرده اند و دستگاه های اجرایی نیز باید نماینده های خود را معرفی کنند.

جوهری سپس گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار معتاد متجاهر در مراکز نگهداری داریم که باید مشخص شود که برای این عده چه برنامه هایی داریم و اگر آنها را رها کنیم و به چرخه برگردند برای بعد از خروج چه برنامه ای باید داشته باشیم و سپس برای هدف گذاری بعدی ۸ هزار نفر چه برنامه ای داریم.

وی ادامه داد: اقدامات و موارد به صورت مصداقی مطرح شود، چراکه نیاز به بسترسازی داریم، در این زمینه به عنوان مثال برنامه داریم تا نسبت به تخریب خانه های پلاک قرمز اقدام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران بیان کرد: ظرفیت های خالی مراکز نگهداری باید در اختیار شهرداری قرار گیرد؛ البته معتادانی که جمع آوری می شوند به مراکز شهرستان ها می روند، این در حالی است که شهرستان ها نیز در این زمینه مشکل دارند.

جوهری اظهار داشت: بایستی نقشه راهی با زمانبندی، هدف گذاری و ریل گذاری ترسیم شود و دستگاه ها ضمن عمل به وظایف ذاتی باید وارد این چرخه شوند؛ در این مسیر باید از ظرفیت سمن ها و ان جی اوها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز