خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

واکنش به شکستن شیشه قطار مترو/ سال‌هاست از اورهال قطارها گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۲۴۱

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: سال‌های سال از اورهال قطارهای تهران گذشته است و نه قطعه‌ای برای آن‌ها خریداری شده است و نه اورهالی روی آن‌ها انجام شده است.

«علی عبدالله پور» مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سیستم تهویه متروی خط چهار که به دلیل نقص فنی در میانه راه متوقف شد و شکستن شیشه‌های مترو به دلیل نبود تهویه توسط شهروندان اظهار کرد: این قطار مشکل ترمز داشت و وقتی چنین مشکلی ایجاد می‌شود، قطار در حالت ترمز و پارک قرار می‌گیرد و حرکت نمی‌کند. 

او ادامه داد: آزاد کردن ترمز و پارک زمان می‌برد. در ساعت ۷ و ۷ دقیقه ترمز قطار در این خط دچار مشکل می‌شود و راهبر اقداماتی را ابتدا انجام می‌دهد و در ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه به این نتیجه می‌رسد که باید قطار را کوب کند. از ساعت ۷ و ۱۵ تا ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه قطارها به هم متصل می‌شوند. این عملیات ظریفی است و باید با دقت انجام شود، چرا که ممکن است برای مسافران آسیب به همراه داشته باشد. در نتیجه به یک ظرافت احتیاج دارد. 

عبدالله‌پور افزود: هر دو قطار مسافر داشتند و همکاران ما برای اینکه جان مسافران حفظ شود و سالم بمانند این عملیات را با دقت انجام دادند. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به شکستن شیشه مترو گفت: بعد از هشت دقیقه از توقف قطارها خانمی شروع به شکستن شیشه می‌کند که هرچند ایرادی ندارد، اما واقعیت این است که تجهیزات فنی است و هزاران قطعه کار می‌کنند تا قطار حرکت کند که ممکن است اشکال ایجاد کند. ضمن اینکه راهبر ما اعلام کرد قطار دچار نقص فنی شده است و برای تعمیر وارد عمل می‌شود و قطار را ترک می‌کند. 

او ادامه داد: اگرچه راهبر چندین مرتبه قطار را ریست می‌کند اما موفق به حرکت نمی‌شود و از قطار پیاده می‌شود و شروع به آزاد کردن ترمز قطار می‌کند و برای هفت واگن یک قطار حدود ۱۷ دقیقه این اقدام طول می‌کشد تا بتواند بعد از آن شروع به حرکت کند. 

عبداله‌پور با تاکید بر اینکه اقدامات کاملا براساس دستورالعمل‌ها انجام شده است، افزود: از طرفی قطار یک تجهیزات صنعتی است که ممکن است دچار اشکال شود. به علاوه سال‌های سال از اورهال قطارهای تهران گذشته است و نه قطعه‌ای برای آن‌ها خریداری شده است و نه اورهالی روی آن‌ها انجام شده است. 

او با بیان اینکه این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد و قطار دچار مشکل می‌شود، گفت: اما باید سعه صدر داشته باشیم و صبر کنیم. ما از نظر انجام عملیات و سرعت عملیات قصور نداشتیم و دقیقا در ساعت موظف شده عملیات انجام شده است. 

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: بحث این نیست که چرا شیشه شکسته شده است. اصلا آن چکش گذاشته شده است که در مواقع اضطراری پنجره را بشکنند اما برخورد قهرآمیز با این مساله نباید انجام شود. به احتمال زیاد از آنجایی که چندین مرتبه قطار را ریست کرده است دیگر سیستم تهویه کار نمی‌کرده و مسافران دچار خفگی هوا شدند، اما بحث این است که این مساله عدم رسیدگی و نرسیدن نیروهای تعمیراتی نباید تعبیر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز