خبرگزاری کار ایران

تاکید بر لزوم ارتقاء سواد حرکتی برای دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۷۲

در نشست مشترک معاون آموزش ابتدایی با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت بر لزوم ارتقاء سواد حرکتی برای دانش آموزان تاکید شد.

به گزارش ایلنا، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت صبح امروز در نشست مشترکی که با حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیران کل دو معاونت در دفتر معاونت ابتدایی برگزار شد به بحث و بررسی پیرامون بسته تحولی ارتقاء سواد حرکتی پرداخت.

حمیدی فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی غیر فعال به فعال را از اهداف این بسته تحولی برشمرد و افزود: برای اینکه افراد در سن بزرگسالی از انواع بیماری‌هایی که به دنبال چاقی بر انسان عارض می‌شوند در امان باشند نیاز است که ورزش روزانه و تحرک از سن کودکی آغاز گردد.

حکیم زاده نیز با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای گنجاندن این برنامه در فعالیتهای مدرسه باید از پیش دبستانی آغاز شود؛ گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله‌ای زمان دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه‌ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.

در این جلسه ابعاد طرح ارتقای سواد حرکتی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شایان ذکر است که مشارکت در اجرای بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی مورد تائید معاونت ابتدایی قرار گرفت و مقرر شد: در اسرع وقت گارگروه مشترکی تشکیل شده و پیرامون سایر اقدامات مقتضی و اجرای مرحله به مرحله این طرح در کلیه سطوح؛ برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز