خبرگزاری کار ایران

نامه رئیس مجلس برای تعیین تکلیف رسیدگی به حسابرسی حساب‌های شهرداری/ تکذیب قطع شدن بن کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۱۳

رئیس شورای شهر تهران گفت:موضوعی از دیروز عصر در فضای مجازی منعکس می‌شود و تخریبی را آغاز کرده‌اند، ریشه‌یابی کردیم و مشخص شد که بنده اعلام کردم بن‌های دریافتی کارکنان شرکت واحد را می خواهیم قطع کنیم که این مسأله را تکذیب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در ابتدای جلسه بیست و سوم شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز سالگرد وفات حضرت معصومه است و وفات ایشان را به مردم و پیشگاه حضرت ولیعصر تسلیت می‌گویم و امیدواریم از سجایا و برکاتی که این بزرگوار داشتند بتوانیم بهره‌گیریم.

او ادامه داد: درگذشت سردار ملی ستارخان را نیز گرامی می‌داریم. فردا روز آزادسازی سوسنگرد است. یکی از شهرهای مهم استان خوزستان است و برای دشمن رسیدن به این شهر بسیار مهم بود چرا که دروازه ورود به اهواز بود. به همین دلیل دشمن اوایل جنگ خود را به سوسنگرد رساند اما موفق نشد‌.

چمران گفت: شب ۲۵ آبان تلاش زیادی شد و این تلاش را شهید چمران آغاز کرد و مقام معظم رهبری نیز حمایت فوق العاده‌ای داشتند و حدود ۱۱ شب فرمان حمله صادر و صبح زود حمله ما به سمت سوسنگرد آغاز شد و موفقیت حاصل شد.

او گفت: سوسنگرد نزدیک ظهر روز ۲۶ آبان ماه از حلقه محاصره آزاد شد که البته به بهای زخمی شدن شدید شهید دکتر چمران انجامید.

چمران در ادامه به مسأله حسابرسی حساب های شهرداری اشاره کرد و گفت: مدتی قبل و در دوره گذشته نیز این بحث مطرح شد که دیوان محاسبات عمومی اعلام می‌کرد حسابرسی شهرداری‌ها را باید دیوان محاسبات انجام دهد. بحث‌های زیادی شد و تا اینکه از معاونت حقوقی مجلس استفسار  شد  و اعلام شد این مسأله ربطی به دیوان محاسبات ندارد و شوراها باید آنرا تعیین کنند. رئیس مجلس نامه‌ای برای رئیس دیوان محاسبات نوشتند و گفتند براساس قانون اساسی، نظارت مالی بر شهرداری‌ها جزو وظایف شورای شهر تعیین شده و رسیدگی و حسابرسی آن نیز برعهده آنهاست.

چمران اضافه کرد: دیوان محاسبات می‌تواند تنها به بررسی بودجه‌ای را که دولت به شهرداری داده، ورود کند و در سایر امور شهرداری ها صلاحیت رسیدگی را ندارد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره قطع بن های کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: موضوعی از دیروز عصر در فضای مجازی منعکس می شود و تخریبی را آغاز کردند و ریشه یابی کردیم که براساس آن بنده اعلام کردم بن‌های دریافتی کارکنان شرکت واحد را می‌خواهیم قطع کنیم. من اصلا در این زمینه نه بحثی در شورا و نه در خارج شورا داشتیم و جز اینکه برای افتتاح ۱۱۰ اتوبوس به شرکت واحد رفتیم و بحث درباره کمبود اتوبوس صحبت کردیم چیز دیگری نگفتیم و این موضوع کاملا کذب و دروغ است و به همه کارگران و کارکنان شرکت واحد می‌گویم فریب این حرف‌ها را نخوریم و ریشه این حرف از خارج از کشور بوده است.

او تاکید کرد: چنین چیزی وجود نداشته و صحبتی در این زمینه نشده و فریب این مسائل را نخوردند. هرچیزی که از مبادی اصلی و قانونی اعلام شد را بپذیرند. می‌خواهند آرامشی را که در شرکت واحد است را به هم بریزند. می‌خواهند آرامش را به هم بریزند و این فضای خوبی که می‌خواهد به وجود آید را نمی‌پذیرند و مجددا خواهش می‌کنم به این مسائل توجهی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز