خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

اولویت شهرداری مدیریت کرونا از طریق واکسیناسیون عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۰۷

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره فعالیت‌های شهرداری در روند اجرای طرح واکسیناسیون عمومی شهر تهران گفت: در دو سال گذشته، کرونا مهم‌ترین مسئله کشور بود، اما در چند ماه گذشته اقدامات بسیار مهمی را از سمت دولت و مردم شاهد بودیم؛ به خاطر داریم که در این دو سال، کشور به خاطر محدودیت‌های گسترده و تعطیلی‌های طولانی ضربه‌های بسیاری را متحمل شده بود، به خاطر همین مسئله اولویت شهرداری تهران در کنار دولت محترم، مدیریت کرونا با محوریت واکسیناسیون عمومی جهت امن شدن تهران و کشور بود.

به گزارش ایلنا، محمدامین توکلی زاده صبح امروز در برنامه "صبح بخیر ایران" شبک گفت: به خاطر داریم که مردم برای دریافت واکسن در چند ماه گذشته به مرزهای ارمنستان رفته بودند و پشت صف‌های طولانی دریافت واکسن شرایط سختی را تجربه کرده بودند، اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که ما از مردم خواهش می‌کنیم که برای دریافت واکسن در محل زندگی خود اقدام کنند، اما هنوز تعدادی از شهروندان دربرابر این مسئله متاسفانه مقاومت می‌کنند.

وی درباره نوع همکاری با دولت در روند واکسیناسیون عمومی تهران گفت: بعد از کار بزرگی که دولت صورت داد و واکسن مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن فراهم کرد؛ شهرداری تهران هم خود را موظف دید تا در این فرایند جهت تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون اقدام کند.

به گفته توکلی زاده تمام امکانات شهرداری تهران، از جمله فرهنگسرا، مجموعه‌های ورزشی و سوله‌ها برای واکسیناسیون عمومی شهروندان در تهران به خط شده اند تا جامعه دوباره به حالت طبیعی قبل از کرونا برگردد و شعار شهرداری مبنی بر "تهران دوباره جان می‌گیرد" معنا یابد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای این مسئله لازم بود که مناطق حاشیه‌ای تهران که محل اسکان معتادان متجاهر، کودکان کار و افرادی که هویت شناسنامه‌ای ندارند و احتمال اینکه در فرایند رسمی واکسیناسیون از این مسئله جا بمانند را مدیریت کردیم تا واکسن خود را دریافت کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فعال شدن اتوبوس‌های زندگی به منظور واکسیناسیون عمومی سیار نیز خبر داد و گفت: اتوبوس‌های سیار زندگی را به نقاط محروم و آسیب پذیر تهران فرستادیم و تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان آسیب پذیر، معتادان متجاهر، اتباع، کودکان کار و زباله گردها را در مسئله پوشش دادیم تا هر چه زودتر تهران به سمت واکسیناسیون حداکثری و کم شدن آمار فوت شدگان خود حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز