خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی به سبک سایت‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۱۶۴

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۳ نفر که با شناسایی عمده فروشان سایت های اینترنتی از آنان کلاهبرداری می کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را ۲۰۰میلیارد ریال اعلام کرده اند.

به گزارش ایلنا، سردار "علیرضا لطفی" اظهار کرد: با مراجعه یکی از عمده فروشان سایت های  آگهی  اینترنتی مبنی بر کلاهبرداری و فروش ۱۳۰ تن برنج، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی پس از تماس های تلفنی متهمان با مراجعه به محل آنان که به ظاهر وابسته به دستگاه های دولتی بود،  به ازای فروش ۱۳۰ تن برنج تعداد ۴ فقره چک مدت دار دریافت می کند و  در سر رسید چک ها به بانک مربوط مراجعه و متوجه کسری موجودی چک ها و سپس صوری بودن شرکت می شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام داشت: در بررسی های کارآگاهان مشخص شد، ۴ پرونده مشابه به همین شیوه در پلیس آگاهی تهران طرح شده و با تجمیع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان موفق شدند محل کلاهبرداران را شناسایی و در نهایت پس از هماهنگی های قضائی  ۲ تن از متهمان را در محل شرکت جدید دستگیر کردند.

این مقام انتظامی به دستگیری متهم سوم پرونده در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده از ۴ مال باخته را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران برای رسیدن به اهدافشان اقدام به مانورهای متقلبانه می کنند و با افتتاح دفاتر مختلف  و ادعاهای واهی اعتماد افراد را به خود جلب می کنند، تاکید کرد: قبل از انجام معامله از مراجع مربوط اصالت و رزومه فعالیت شرکت را بررسی و از دریافت چک های مدت دار دوری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز